Är sugen på en svart diskbänk/ho men de jag hittat kostar 10 000 och uppåt, omonterad. Någon som vet var jag kan shoppa en lite billigare? Ikea har tyvärr tagit sin ur sitt sortiment, inte första gången jag hittat något hos ikea och det utgått...:rolleyes:
 
T
Jag köpte just en sådan "svart diskbänk" på Ikea innan den utgick. Undrar varför den utgick? Fanns ju knappt ett år på Ikea.
 
tank77: jag har skällt ut ikea, och dom tycker också det är underligt med tanke på att det blev en storsäljare direkt, surt!!! Precis när vi valt hur vi skulle ha det raserade allt...
 
till er som tänkt köpa på ikea: det kan vara värt att kolla fyndhörnan, jag såg två av de gråsvarta som utgått (en med en ho och en med två) så sent som i förra veckan, utan märkbara skavanker. bara ett tips.
 
Var i Sverige såg du den???
 
De hela diskbänkarna har utgått eftersom de är 60cm djupa och de nya bänkskivorna är 62. Hann dock köpa en svart innan de försvann.
 
T
veasel skrev:
De hela diskbänkarna har utgått eftersom de är 60cm djupa och de nya bänkskivorna är 62. Hann dock köpa en svart innan de försvann.

Det stämmer visst, finns numera bara inbyggnads på Ikeas hemsida.

Ganska värdelöst............
 
Fick förklarat för mig av en på ikea varför dom ändrat standarddjupet på skivorna, är för att dom ska kunna klara garantin på luckorna, därför behöver skivan sticka ut lite för att skydda mot fukt.
 
pokergirl: det var på ikea kungens kurva i stockholm.
 
pokergirl skrev:
Fick förklarat för mig av en på ikea varför dom ändrat standarddjupet på skivorna, är för att dom ska kunna klara garantin på luckorna, därför behöver skivan sticka ut lite för att skydda mot fukt.
Det var den dummaste förklaring jag hört. Det förutsätter att alla som har ikea-luckor också kör med ikeas bänkskivor. Knappas troligt!
 
Dessutom börjar man ju fundera på kvaliteten på luckorna, dom måste skydda dom med utstickande bänkar för att inte dom ska bli förstörda... hm... Näe, det blir nog inget ikeakök för vår del!
 
Jag köpte bl a Blanco-ho i svart Silgranit i Tyskland (www.elektroshopwagner.de) för 200 Euro, riktpris i Sverige >6500kr. Fungerade väldigt smidigt!

Mvh
 
jmw: oj, vilket superpris, ska kolla in länken omedelbart, tusen tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.