Jag vet att duschdraperi är ett hatobjekt för många här, men jag vill nog ha det i alla fall...;)

Är det någon som har förslag på märken, söktips, annat som jag kan ha användning av när jag försöker hitta det perfekta draperiet? Det är som att leta efter en nål i en höstack...

Är ute efter en lite mer "lyxig" känsla, men det ska inte vara flådigt utan hellre lite enklare men samtidigt ge en "gedigen" känsla. Inget plastigt. Inte för modernt, utan funka med 40-50-talsstil. (Behöver inte _vara_ 40-50-tal.)
 
sök efter en av polyestertyg och med tyngd insydd i nedre kanten. Enfärgat passar alltid :). Priset berättar en del om kvalitet ....
gaia
 
Jag tycker att Marimekko har flera som är jättefina. https://www.marimekko.com/se/onlinestore/decor/bathroom

marimekko1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


marimekko2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Herr_JT
  • Laddar…
Mmmm... Marimekko har fina saker. Kollade den med svartgröna blommor också. Kanske inte det som jag känner är "idealet" just nu, men bör definitivt vara med på listan jag överväger.

Gaia: "polyester" var ett bra sökord tror jag. Tack.

Hittade förresten den här också: http://www.frapp.se/sd_function/sho....1/19569/c13d0b1d04a4d5b16c6fe0d59accb582.jpg
Kanske inte heller idealet vad gäller vad jag tänkt mig, men visst är det fint...

Enfärgat är nog bäst. Det ska inte dominera stilmässigt.
 
Vilken stil är du ute efter?
 
Så har ungefär är bra, för med lite mönster syns det inte om det är smutsigt

fqyyvw1378777892781.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
mill: Tack för länken! Definitivt flera som föll mig i smaken.

KnockOnWood: Bit mig i min, i jämförelse med din, oerhört smakfulla röv.

Marlen Eskilsson: Vi kommer att försöka hålla en stil som funkar med/andas 40-50-tal. Blir naturligtvis flera kompromisser, både av praktiska skäl, för att det är svårt att hitta saker som är i den stilen, mått (små) och att allt på 40-50-talet ju faktiskt inte var så snyggt. Jag vill också gärna få in några flirtar med 20-tal och Jugend. Summa summarum så kan själva duschdraperiet inte i sig själv sticka iväg för mycket, utan måste hålla sig ganska "lugnt" för helhetsintryckets skull. Grafitgrått klinker, vitt klassiskt kakel (halvkaklat), kolmårdmarmor på vissa ytor, dessutom försöker vi troligen få in en del ek (på luckor t ex) med en yta som i alla fall påminner om oljad ek med en varm, gyllene mellanbrun nyans (har det på golvet utanför). På bilden i mitt huvud har draperiet en mild olivgrön nyans som harmonierar med kolmårdsmarmorn, färgen ovanför kaklet går mer åt smutsigt grönblått. (Vi skippar de poppigare 50-talspastellerna.)

Uj, vilken uppsats. Är verkligen inte så låst som det kanske låter. Kom gärna med fler tips!
 
Annananna skrev:
KnockOnWood: Bit mig i min, i jämförelse med din, oerhört smakfulla röv.
Hoppsan då :p
 
Annananna skrev:
...
KnockOnWood: Bit mig i min, i jämförelse med din, oerhört smakfulla röv...
Med nöje :)

Hos dig eller hos mig?
 
  • Gilla
Korvgubbe och 1 till
  • Laddar…
Hittar du ett lämpligt grön-brun-melerat duschdraperi med svarta prickar till mig, kan du väl komma hem till mig med det - så får vi se vad som händer? ;)
 
Annananna skrev:
Hittar du ett lämpligt grön-brun-melerat duschdraperi med svarta prickar ...
Kolla med "försvarets överskottsförsäljning". Heter nog något annat nu.

Låter lika förtjusande som färgskalan på ett kamouflagenät.

Eller http://www.rodastjarnan.com/okategoriserat/regn-kap-i-kamouflagetyg-621
okategoriserat-regn-kap-i-kamouflagetyg-621-f1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


kamouflage-och-maskering-m90-kamouflage-tyg-lopmeter-18717-c1.jpg
 
Vi har beställt från England. Sjukt stort utbud och vanligtvis bra priser på badrumsinredning...
 
Hur och varifrån beställde ni?
 
Döh, borde väl kanske lagt med det... :surprised:

http://www.victorianplumbing.co.uk/

Där beställde vi senast. Hittar inte nu men hade en annan sajt med en massa såna billiga bra krom grejer, toapapperhållare, handuks-rails, etc. Google is your friend... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.