Var köper man just linoljefärg i sthlm? Är ute efter en blågrå ton, ungefär som den Gysinge har. Har blivit rekommenderad att inte köpa av Kulturhantverkarna. Byggbutiken vid Götgatsbacken har fint utbud, men inte den färg jag vill ha.
:p
 
Prova här http://www.alviksmaleri.se/maleributiken/, de har ett utmärkt sortiment, enl. min erfarenhet. Är dock osäker om just den nyans du frågar efter, men de brukar vara mycket tillmötesgående :)

MVH//Christina.
 
Engvall & Claesson
 
Varför inte blanda själv??
Köp pigment och vit färg.
Kulturhantverkarna som ligger vid norrtull i Stockholm (det lilla huset mitt i korsningen) var mkt hjälpsamma när jag skulle skapa kulören jag ville ha, de hjälpte till att visa och testa att blanda olika pigment så jag fick se hur det blev och vad jag behövde. Sedan var det hem och riva pigment och fram med en massa små plastmuggar och blanda tills man hittade rätt, jätte skoj om man är lagd åt det hållet..
Annars, håller jag med om att Alviks målert är ett under av tålmodighet vid färgblandning. (de kan vanligtvis blanda kulör efter ett färgprov som man har och vill kopiera)
 
Jag pratade med eoc, och de var ju väldigt tillmötesgående! Kul!

Nu surar jag bara över att jag hann köpa 1 liter Gysinge gråGRÖN innan jag bestämde mig får att måla blått! Ytterligare en färgburk i källaren, denna dock oöppnad... :-[
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.