Tjena!
Nu är badrummet kaklat och klart!
Ställde precis in badkaret och insåg att botten i det var så högt upp att jag inte kan stå och duscha i det. Det går att sänka massor men plastfronten som sitter på begränsar sänkningsmöjligheterna.
En liten tanke är att man borde kunna såga av fronten och sätta på någon liten list som täcker sågkanten. Listen måste vara böjbar då badkaret har en bredare del vid duschen.
Tar gärna emot alla tips och förslag som finns.

Hare gött!! /Olle
 
Bild?
 
T
Anitngen måste du ha väldigt lågt i tak eller så är du en basketspelare?
 
badkar.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu blev ju inte nederkanten med på bilden men detta är i alla fall plastfronen som ev ska sågas av. Efter avsågningen blir det alltså en fulsågad plastkant. plasten är nog 3-4mm tror jag med min dåliga uppskattningsförmåga. Det kan tänkas bli fladdrigt med den blir fäst i stommen längst ner efter golvet så det skulle kunna fungera. Det är ca 220cm till tak. Jag är 190cm. Om fronten ska på som den är nu så är det ett ovanligt högt badkar. (tror jag). Botten är en bra bit över golvet. (Ångrar att jag inte satsade på basket istället för hockey när jag var yngre. Jag var på tok för ranglig och vinglig). Hagla på med tips om ni kan!
 
Hoppas du har tänkt att du måste ha plats för badkarens avloppsrör med lutning sittande under badkaret så du kan inte bara ställa den direkt på golvet ...... om golvavlopp inte matchar badkarens avlopp. Man brukar inte tillverka badkarsbotten högre upp än nödvändigt så tänk genom innan du sågar :)
gaia
 
har kollat att det ska funka med avloppet. Det enda kruxet är att man blir tvungen att dra fram badkaret när man ska ta upp silen ur brunnen men det kan det nog nästan vara värt istället för att stå dubbelvikt när man tvättar håret.
Jag har inte bestämt mig än. Hittar jag ingen snygg list så skiter jag nog i det
 
T
Hmmm....det går inte att kapa den i ovankant då? Eller sabbar det hur man fäster fronten?
 
Konstigt badkar.. Vad är det där extra hörnet på mitten till?

Karosseri list brukar det kallas
 
T
raveper skrev:
Konstigt badkar.. Vad är det där extra hörnet på mitten till?

Karosseri list brukar det kallas
Aldrig hört talas om duschbadkar?

http://lmgtfy.com/?q=duschbadkar
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.