Har en källare som ser ut ungefär som bilden.
Det är inte helt skalenligt, men i stora drag.
Pil ut är paxfläktar som går hela tiden, och som varierar hastighet vid fukt och ljus etc.
Pil in är en ventil.
I tvättstugan står det en avfuktare som kör på automatik och startar när det är mer än 50% luftfuktighet.
Idag har jag nu en Luftrenare Blueair Classic 405 som står i kontoret ungefär mitt på väggen till höger.
Men funderar på att det kanske är dumt att ha den stående där så nära luftintaget. var hade ni placerat den för störst effekt.
kallare.jpg
 
Vilket syfte har luftrenaren? Vad är det du ska ta bort?
 
Det är en gammal källare med träpaneler på väggarna, varit plastmatta på golvet som nu är borttagen. Så där är lite lukt, och kan tänka mig att det är lite små mögel på sina ställen.
Källaren ska rensas totalt och renoveras. Men det dröjer ett tag. Eftersom jag har den här luftrenaren så tänker jag att det är lika bra att använda den. så då är min undran var man ska ställa den för att få så stor användning av den som möjligt.
Tänker att luften som kommer in genom ventilen bör ju vara bra. Så kanske dumt att ställa den nära denna, och att man istället borde ha den verkstaden.
Men å andra sidan så tillbringar man mer tid i kontoret.
 
Som du själv sa. Luftrenaren gör mest nytta där du är. Om du har dörren öppen kommer den med tiden rena en bit ut i korridor om du kör kontinuerligt, men du kommer inte mycket längre ut än kontoret.
Sätt in en avfuktare med så slipper du få påväxt från möglet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.