jag har en glipa under min ny garageport och hittade denna listen på E-bay, dock inte möjligt att få den fraktad till Sverige. Någon som sett en liknande i Sverige?
Tänkte montera den i våg och sedan undergjuta med expander betong.
list.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Går det inte att skruva lite på portens styrenhet så den går två centimeter längre ned?
 
Nej, golvet är snett så gummilisten ligger pressad i botten på ena sidan, men är en glipa på nån cm under listen på andra sidan. Med denna tänkte jag kunna undergjuta och få det rakt.
 
Skippar att leta vidare efter listen ovan.
Jag tog bort den gamla kantskoningen som var ganska upprostad, och monterade en ny i våg.
Monterade den med M12 gängstång och Kemankare och ska pluggsvetsa det när undergjutningen brunnit.
Sedan får det bli nån typ av spackling för att få bort den 2 till 0 cm höga kanten som blev på insidan.
 
Jag skulle tro att du behöver fiberarmerat flytspackel eller liknande till det jobbet
 
Hej,
Var inte medlem tidigare men såg detta inlägg.
Jag vet var man kan få tag på den listen (fast i gummi och inte alu som det där ser ut att vara).
Misstänker att jag inte kan skriva ut vart den finns pga forumreglerna men inboxa mig så får du veta.

Jocke
 
Gammalt inlägg men.. Någon som vet var man får tag på gummilisten (Bälgen) som är T-formad? Jag har sådana spår på min garageport men ingen gummilist. Har kollat på Kuntze men hittar inte.
 
  • Gilla
Upe1243 och 1 till
  • Laddar…
Tack, väldigt nära i alla fall. Slutet ska vara T-formad, som den här bilden. Men för två portar blir det 1332kr från Leif Arvidsson, det är i överkant. Jag får leta vidare.


bottomseal_rubberedit.jpg
 
Jag köpte en sån gummi list från portfirman.se. Monterad med konstruktionslim med god resultat.
Fast nu läcker det vatten från väggen till garaget o inte porten :)
Jag tror det kostade runt 100kr per meter.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Ernfrid
  • Laddar…
Jag behöver enbart själva gummibälgen, inget på plattan. Men jag har mailat dom.
 
Fick svar snabbt igår och idag passerade de min ort och lämnade av listerna. Gick på 700kr för två portar, överkomligt.

Hittade en Alibaba leverantör med passande list där löpmeterpriset var ca 10kr, men då var minsta beställningen på någon kilometer.
 
  • Gilla
ducc1 och 1 till
  • Laddar…
V
Jag söker en likadan list till min garageport! Vart fick du tag på din och fungerade den som tänkt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.