Liknande stativlampor finns hos:

www.newport.se under detaljer. Låg kostar 1895:- och hög 3995:-
www.escapehome.se under belysning. Hög kostar 3700:-

Själv har jag köpt mina i en liten butik i Stockholm, jag tror att den heter La casa inredning. Jag betalade 990:- för de lägre och jag tror att jag ska betala runt 2000:- för den högre (beställd men inte hämtad, därför osäker om priset) Dessa bör tilläggas är priser utan skärm. På den här butiken kan man även köpa till skärmar både i tyg och i plåt. Jag kan varmt rekommendera denna butik, otroligt bra service!

 
Liknande fast enklare finns på Ikea, nästan gratis i jämförelse med övriga
 
Vad heter och kostar IKEA-lampan?Hittar den inte påIKEA´s hemsida!
 
Den fanns på hemsidan för inte så länge sen... Den kanske har utgått ur sortimentet?
 
Lampan heter Stativ och kommer från Anetabelysning. Kostar ca 900- komplett med skärm. Finns på lager enligt saldo.Två färger: brun eller natur.
 
Tack för svaren?
Var hittar du någon site med lagerstatus osv?Sett den i verkligheten?
 
Eftersom jag är återförsäljare kan jag logga in för att beställa o se lagersaldo.Såg den igår faktiskt hos Anetas utställning i Växsjö o den är snygg .
www.aneta.se
 
Jag hittar den inte på deras hemsida.Har du ingen bild du kan visa/maila?
 
Jag frågade Aneta om den var utgående eftersom den inte finns med på bild på deras hemsida , och  de sa att de inte hade allt där.Men det är precis den du hade på boråstapeters sida.Det finns dock olika skärmar att välja på.Har du ingen lampaffär i närheten som har deras katalog , Aneta är en vanlig leverantör ?
 
Nu har jag beställt en brun lampa med linneskärm.Kostnad ca 1250:-.Fanns visst med vanlig vit skärm men den jag beställde var mycket snyggare,och var värd de ca 250:- extra den kostade.TACK FÖR ALL HJÄLP!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.