Mikael_L
Vi ska tapetsera ett utrymme som är totalt okrisktikt så tanken är att använda så billig tapet som möjligt, typ.

Glad i hågen åkte jag till rusta, för där brukar dom ju ha tapeter för 29-59:- /rulle nåt.
Men ack då, inte nu, det börjar vid 99:-, samma med Bauhaus.

Vilken affär ska vi titta in i?
 
När jag för någon månad sedan köpte tapeter på bauhaus i botkyrka började priserna på 79:- / rulle.

Erik
 
Mikael_L
K-rauta i häggvik har från 89:- iaf.
 
Det billigaste brukar väl vara utförsäljningshörnet/lådan i vanlig tapetförsäljning? Vi hittade våra kökstapeter så. Tre rullar för 100:-.
 
Mikael_L
Knepet är att bara inte har bråttom. :)
Förra veckan köpte jag Borosan förra årets kollektion, för 69:- / rle. Lite mindre än halva priset.

Efter lite funderande så bestämde vi oss för att även köpe till bottenvåningen i husetSå vi var dit idag, och nu fick man en påse full med tapetrullar för 400:-, och det gick ner 12-13 rullar i en påse :) så det var ju svårslaget, ca 31-33:- / rulle :p

Nu har vi köpt tapeter till hela nedervåningen för 1200:- :cool:


Uppsala färg, bolandsgatan, har alltså dessa utgående tapeter, som ett tips för de som liksom jag var ute efter något enkelt men billigt.

Det fanns idag fortfarande hyggligt mycket kvar att välja på, man kunde alltså både hitta många tapeter av samma mönster och färgbad och likaså fanns det ett hyggligt antal olika mönster kvar.
Men det kan ju gå fort åt ....
Dom hade även exklusivare tapeter till lägre pris, förra veckan var det halva priset, idag glömde jag helt att kolla vad som gällde.
 
Kanske göra annons där du efterlyser utgångna tapeter.

Om du bor i Göteborg kanske du kan åka till Reningsborg second hand i Västra Frölunda. De brukar ha en hel del tapeter, men det b rukar vara knepigt att få ihop mer än kanske 2-3 rullar av samma typ. :)
Oftast är det 90-talstapeter där men jag fyndade fina 70-talstapeter som jag har i mitt arbetsrum.
Brukar kosta runt 10 kr/rullen där.
 
Flugger brukar ha fjolårets för 39:-/rulle
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.