Har letat febrilt på Skatteverkets hemsida men kan inte hitta blanketten man ska fylla i för ROT-avdrag. Fick för mig, av någon anledning, att det var blanketten för hushållsarbete jag skulle använda. Men nu har jag funderat och är inte alls säker längre. Ska få golvet slipat och vet inte alls under vilken kategori det hamnar! Någon som har en direktlänk till blanketten jag ska fylla i?
Väldigt tacksam för svar!
 
Beslutet är inte klubbat i riksdagen ännu, så jag tror inte det finns någon blankett ännu. Du får ta upp det i din deklaration nästa år.
 
En informationsbroschyr och blanketter ska enligt uppgift komma i Maj någongång.
 
Vi haft hantverkare av och till mellan juni 2008 fram tills för någon månad sen.

Vi vill göra rotavdrag för arbeten efter 8 dec 2008 fram tills idag, men hur gör man det rent praktiskt?
Direkt på vanliga deklarationsblanketten under någon rubrik ??
 
Men det är ju inte förrän i nästa års deklaration som du kan göra avdrag. Arbete mellan 8 dec och nyår räknas till 2009.
 
hempularen skrev:
Men det är ju inte förrän i nästa års deklaration som du kan göra avdrag. Arbete mellan 8 dec och nyår räknas till 2009.
Aha, jag behöver bara hålla koll på kvitton\fakturor tills om ett år innan utgifterna hittills får dras av? Även det som gjordes i dec 08?
 
Redigerat:
Ja, det är först i deklarationen 2010 som ROT-avdragen kan föras in. Även de som gjorts fr.o.m 8 dec 2008.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.