Vi la in plankgolv hos oss 2001 från Siljan, bästa kvalitet som fanns att få. Har mer kvistar än Anders golv tyvärr. Du får gärna berätta var man får tag på kvistfria plank idag, för jag har då inte hittat det någonstans.

Ursäkta att jag svarar på det här off topic-inlägget Anders. Jag bryter ut diskussionen när jag har har fått svar av oceanis. :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Marlen Eskilsson skrev:
Vi la in plankgolv hos oss 2001 från Siljan, bästa kvalitet som fanns att få. Har mer kvistar än Anders golv tyvärr. Du får gärna berätta var man får tag på kvistfria plank idag, för jag har då inte hittat det någonstans.

Ursäkta att jag svarar på det här off topic-inlägget Anders. Jag bryter ut diskussionen när jag har har fått svar av oceanis. :)
Ett exempel på tillverkare la jag en länk till i inlägg 814. http://www.schedewij.se/furugolv/
Du kan ju börja där, för dom brukar köra ner till ca 150 mm bedd men kan nog såga smalare också om det är ett krav. Annars ska jag hjälpa dig med andra leverantörer om du behöver sådant golv. Inget är helt kvistfritt men beroende på hur brädorna är tagna i sågen och hur man låtit träden växa får man fram mer eller mindre kvistfria golvbrädor.
 
Siljan massproducerar golv på råmaterial. Vill man ha något annat får man gå till ett litet sågverk som kan fixa det som efterfrågas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.