Rubriken är sannolikt självförklarande. Jag undrar var ni som inte säljer med mäklare annonserar (om ni annonserar alls), eftersom det så vitt jag vet endast är mäklare som kan annonsera på Hemnet.
 
Blocket har ju seglat upp och blivit rätt stort på Bostadsannonser. Personligen är jag rätt skeptiskt inställd till mäklares arvoden men har ändå tvingats konstatera att de ändå som regel gör ett bra jobb. Kan de bara få igång en budgivning som trissar upp ett pris 50K så har man som regel fått arvodet betalt och därefter är det ren förtjänst.
 
Jag annonserade ut min lilla stuga på Blocket för 1,3 milj. Ville prova och se ifall det var möjligt att sälja ett hus privat innan jag ringde min mäklare.
Det blev ett jäkla drag, dom flesta var dock inte seriösa spekulanter, många ville hyra stugan, men jag fick huset sålt, affären genomförde vi hos min mäklare så det blev rätt med alla papper, det betalade jag 15.000:- för.
 
O
Det stora problemet med att sälja privat är väl att man får en väldigt snäv marknad att annonsera på. Hemnet är den största aktören, men man kan inte annonsera där privat. Detta är ett av de stora problemen med att sälja själv.
Mäklarens roll som säljare är enligt mig överskattad. Jag tror inte att de hjälper upp priset så mycket. Vill man sälja privat kan man använda sig av hemverket,
Trots min bristande tro på mäklaren så valde jag ändå att använda en mäklare när jag sålde. Jag tror att hemverket känns oseriöst i mångas ögon. Det har sina fördelar att använda en mäklare. Med tanke på att Hemverket känns lite sådär så blir det än vanlig mäklare istället...

Men som sagt, många överskattar mäklarens insats och betydelse för själva slutpriset
Sen finns det fördelar med att använda en mäklare, det är pappersarbetet.
 
Pappersarbetet fixar vilken bank som helst för under 10.000....
 
BirgitS
PhilArt skrev:
Rubriken är sannolikt självförklarande. Jag undrar var ni som inte säljer med mäklare annonserar (om ni annonserar alls), eftersom det så vitt jag vet endast är mäklare som kan annonsera på Hemnet.
Det är också bra att annonsera i lokaltidningen och dela ut annonsblad i brevlådorna i området eftersom de som bor där kan tipsa bekanta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.