Har försökt hitta bland andra trådar men inte hittat ett bra svar.

Har luftat elementen hemma och på ovanvåningen blir det inte varmt. Varmt i källare och nedervåning. Tömt på luft men det kommer inget vatten ur radiatorerna när jag luftar. Har läst på och förstått jag måste fylla systemet med vatten. Hur mycket jag än letar hittar jag ingen kran för att fylla på systemet. Finns det system utan kran för tillförsel? Hittar heller inget fäste för ex trädgårdsslang heller. Finns ett par mindre skruv-vred som jag inte törs skruva på, är det dem?

Expansionskärlet är på ena sidan väggen och värmeväxlaren och allt annat på andra sidan.

Vad ska röd resp svart mätare stå på?
 
  • Värmesystem med rör, pump, manometrar och expansionskärl, användare osäker på var att fylla vatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmesystem med rör och skruvvred märkta för identifiering vid problem med luftning av radiatorer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmeinstallation med expansionskärl, rör och manometer, text "Rör i andra sidan väggen" markerar rörkoppling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmesystemets manometer med etiketter som anger skruvvred nr 2 och rör på andra sidan väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmeanläggning med rör, cirkulationspump, mätare och klammer, märkt text "Rör 1 går ner här".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmesystem med rör, mätare och en värmeväxlare i ett pannrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Trycket i systemet ser ut skylla vara 1,2 bar.
Sitter till och med en etikett under manometern som anger detta. Den röda är maxtryck och den rör sig inte.
Men kan inte se vart du skall fylla på.
De du markerat verkar vara luftningar.
Enda som ser ut som en påfyllningskran är den blåa som vetter neråt med ett kopparrör kopplat till sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.