Y
Jag har egentligen köpt hem 84 gipsskivor där jag hade planerat att även kunna slutföra väggar och tak i blivande tvättstuga. (varför jag nämnde antalet är för lättsamt chockera alla då jag pratat så anti-gips i tidigare frågor) :)


Men, nu slog det mig att gipsen kanske inte är lämplig till tvättstuga även om väggarna kommer att vävas. Taket har jag inte tänkt längre att kasta på gips sen slutade jag planera mer..

Bör jag köpa in annan gips för denna tvättstuga måntro?

Skyddar inte väv och våtrums färg tak och vägg?
 
Redigerat:
Yrrol skrev:
Jag har egentligen köpt hem 84 gipsskivor där jag hade planerat att kunna slutföra väggar och tak i blivande tvättstuga. (varför jag nämnde antalet är för lättsamt chockera alla då jag pratat så anti-gips i tidigare frågor) :)


Men, nu slog det mig att gipsen kanske inte är lämplig till tvättstuga även om väggarna kommer att vävas. Taket har jag inte tänkt längre att kasta på gips sen slutade jag planera mer..

Bör jag köpa in annan gips för denna tvättstuga måntro?

Skyddar inte väv och våtrums färg tak och vägg?
Det går bra att använda vanligt gips i en vanlig tvättstuga. Finns dessutom inga krav på att du måste använda våtrumsfärg på väggarna eller i taket.
 
...men det skall väl på ett tätskikt på golvet, 5cm upp på väggen samt i hörn?
 
Y
mjo nu när du säger det , målaren sa något om det
 
gadu^ skrev:
...men det skall väl på ett tätskikt på golvet, 5cm upp på väggen samt i hörn?
Ja.
 
vet inte om jag har rätt nu, men sist jag läste regelverket så tror jag inte att det med 5cm gällde en tvättstuga....gller inte det om man har en vattenberedare á X liter och då ska volymen på beredaren räknas ut på kvadratmeterytan i rummet så att om den springer läck så ska det vara "tätat" upp till den nivån på väggen altså kan det vara högre än 5cm om man har ett litet rum...men i en vanlig tvättstuga med tvättmaskin finns inte det kravet....men jag kan ha fel där:):)...

Dock så funkar gips och våtfärg allderles ypperligt så dina skivor blir som gjutet!!!:)
/
M
:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.