Hus 1. Priset ligger ca 100.000:- över hus 2. Ingår gör c-dammsugare, golvvärme, Marbodalkök, ev. braskamin. Marmor fönsterbänkar, 200mm isolering i grunden.
Planlösningen vinner hus-1 på, den gillar vi mycket mer. Större klädvård och klädkammare, större arbetsrum. Överljuset är en dröm. Exteriört estetiskt även hus-1 vinnare.

Hus 2: Priset 100.000:- lägre, förstås... Ingår gör golvvärme, garage i lösvirke !!, Tibrokök. Laminerade fönsterbänkar, 300mm isolering i grunden.
Exteriört så gillar jag själva formen på husets grund sas mer. Huskroppen skjuter ut på sina ställen på ett annat sätt som ger det ett plus.

Ganska uppenbart vilket vi gillar mest. Men priset!? Kan 100 tkr och ett garage stjälpa över till sin fördel? Där saknades det c-dammsugare, vilket man kan välja till förstås. Men vi är så mycket mer förtjusta i hus-1´s planlösning, och med det härliga överljuset.
Kvm är lika många på de båda.

Gaaahh... ???
Om ni har erfarenheter eller åsikter om husfabrikanterna så kan jag säga att hus-1 är A-hus och hus-2 är Trivselhus.

Säg er åsikt snälla!! :-*
 
Omöjligt att säga med så lite info. Har du 100' "extra" i din budget och gillar detta så KÖR! Annars skulle jag uppskatta garage. Det mår bilen bäst av. C-dammsugare är inte SÅ viktigt. Bättre planlösning är svårt att justera i efterhand vilket man kan med dammsugare och garage. Sålunda lösning 1 modifierad!
 
Tack för reflektionerna!

Jo, garaget ingår i det låga priset. Materialpriset är högre förståligt nog med garaget. Men sen skiljer det sig i produktionskostnader vilket vi tycker är märkligt. Så med den kalkylen i hand så ska vi nu pressa vårt favvo hus.

FÖR VI BESTÄMDE OSS IGÅR!! Vi skålade på att vi nu bestämt oss. Så nu gäller det bara att spela ut dem mot varann fast bara vi vet att vi bestämt oss... förstod ni den?? ;o)

Jag tog era råd och andras på annat håll till hjärtat och bestämde mig...
Så nu är vi på G!!! Yippie!!

MVH
 
Mala-w skrev:
Hus 1. Priset ligger ca 100.000:- över hus 2. Ingår gör c-dammsugare, golvvärme, Marbodalkök, ev. braskamin. Marmor fönsterbänkar, 200mm isolering i grunden.
Planlösningen vinner hus-1 på, den gillar vi mycket mer. Större klädvård och klädkammare, större arbetsrum. Överljuset är en dröm. Exteriört estetiskt även hus-1 vinnare.

Hus 2: Priset 100.000:- lägre, förstås... Ingår gör golvvärme, garage i lösvirke !!, Tibrokök. Laminerade fönsterbänkar, 300mm isolering i grunden.
Exteriört så gillar jag själva formen på husets grund sas mer. Huskroppen skjuter ut på sina ställen på ett annat sätt som ger det ett plus.

Ganska uppenbart vilket vi gillar mest. Men priset!? Kan 100 tkr och ett garage stjälpa över till sin fördel? Där saknades det c-dammsugare, vilket man kan välja till förstås. Men vi är så mycket mer förtjusta i hus-1´s planlösning, och med det härliga överljuset.
Kvm är lika många på de båda.

Gaaahh... ???
Om ni har erfarenheter eller åsikter om husfabrikanterna så kan jag säga att hus-1 är A-hus och hus-2 är Trivselhus.

Säg er åsikt snälla!! :-*
Ursäkta, men hur kan ni ens väga centraldamsugare mot ett garage!? Det lär knappast bli det som gör att ni väljer hus 1. Välj det ni känner att ni kommer trivas bäst i. Ni ska bo där många år.
 
100000, det är ju just nu maximalt en kostnad på 4-500 kr i månaden. Köp det ni vill ha.
 
Mikael_L
Jag tycker att A-hus överlag har trevliga planlösningar! Men det är klart, smaken är som b ...

Känner ni instinktivt att 1:an är ert hus, så är det nog så. Grattis.
Pressa hellre priset lite, på olika saker och sätt.

Men glöm inte att det ändå ofta drar över ändå, rätt rejält ibland. Men det gäller nog båda tillverkarna, det handlar ofta om mark och grundförhållanden, men även att man inte tänker på att trädgården kostar osv ...
 
Hemmakatten
*Fniss* Tråden är fyra år gammal....
 
*asg* Doppsko borde kölhalas.. :p
 
Haha. ja du, den var gammal den. Men jag blev så upprörd när jag läste om dammsugaren att jag han inte ens kolla när det skrevs.
 
Mikael_L
oops ... :surprised:

Ja där ser man.
Men då skulle det vara kul och få höra av TS om det blev A-hus och hur allt avlöpte till sist ...

Men sista inlägget är från 2006, så risken är stor att vi har hört Mala-w för sista gången här ... :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.