Hej.

Jag undrar om det är någon reell skillnad mellan de olika väggkopplingssystem som finns.

Jag ska till och beställa väggkopplingar för både tappvatten- och radiatorvattendragningar.
Kommer att behöva 5 stycken väggbrickor för 2x15mm pex, varav en för tappvatten (tvättställsblandare) och en st väggbricka 1x15mm pex (VC).

Efter en hel surfande har jag identifierat 4 st olika system: FMM, MA, Vatette och Trio-Perfecta.

Så, åter till mitt undrande...
Är någon av dessa olika system att föredra före de andra?

Appropå Vatette så grymtade en VVS-försäljare en gång att om man väljer Vatette måste alla delar vara Vatette. Kan det verkligen stämma?

MvH
 
Rent generellt svar på fråga ett, nej. Samt ett ganska generellt svar på fråga två, nej!
 
Okidok, då var det som jag misstänkte. :)

Tack för hjälpen.
 
Jag handlade Mora väggbrickor till en tvättställsinstallation. Dte var ett misstag.

Hndlade på Sigro.se, de säljer både Mora och FMM. Problemet var att mora finns bara med R15 gänga på vinkeldelen man monterar ytterst (med eller utan kran). Åtminstonde min blandare kom (Hans Grohe) kom med flexslangar med R10 gänga.

Om jag hade valt FMM istället så hade det funnits rördelar med R10 gänga att koppla på.

Nu vick jag sätta dit en förminskning istället. Blev en del strul att fixa med lin etc. inne i tvättställsskåpet.
 
Det blev så att jag beställde FMM till rubbet.

Var inne på Mora ett bra tag, då även Rinkay har dessa till ett rätt smakfullt pris.

Tack för feed-back hempularen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.