Hej

vi har ett rum på ca 15m2 , rummet har två ytterväggar och två fönster, ett på vardera vägg. Det ena fönstret har en gammalt platt dubbelradiator säg 1mx0x8m

Nu när det är några minus blir rummet sannslöst kallt, 18c kanske, högst troligt pga att fönsterna är gamla. Mamma och bebis på 6mån sover där så det är en snabblösning för att lösa det akuta , tänkte ett wifi-element från biltema , wifi för att man kan schemalägga det att gå säg 20-08 då de sover där och är som kallast, Biltema för att vi har det 5min bort.

Hur många watt med tanke på att där sitter en vatten-dubbelradiator redan?
På m2 fick jag det till att 800w var lagom men skall jag dra bort lite för vartenradiatorn eller bara låta el-elementets termostat sköta det?
(Vattenradiatorn står fullt öppen eftersom det är ett värmepumssystem)
 
Åsa Lund
Kör på det och låt termostaten jobba.

Annars är det jättebra att sova i svalare rum. Vi har ställt in till 16 grader i vårt sovrum.
Bebisen sover väl stora delar av dygnet?
Lägg på mamman ett extra täcke så blir det bra.
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kör på det och låt termostaten jobba.

Annars är det jättebra att sova i svalare rum. Vi har ställt in till 16 grader i vårt sovrum.
Bebisen sover väl stora delar av dygnet?
Lägg på mamman ett extra täcke så blir det bra.
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kör på det och låt termostaten jobba.

Annars är det jättebra att sova i svalare rum. Vi har ställt in till 16 grader i vårt sovrum.
Bebisen sover väl stora delar av dygnet?
Lägg på mamman ett extra täcke så blir det bra.
Ja det är ju det, men det känns dragigt så kallraset är rätt stort från fönstret som saknar radiator och där är huvudänden på sängen. Möblera om är inte möjligt men du har rätt att det är bättre med svalare i sovrum.

sätter in en radiator på 800w så blir det nog bra

tack för svar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.