Snart är min sista kratta på dekis och vi behöver införskaffa lövräfsa, någon grövre räfsa och ev andra redskap med skaft osv och ser flera olika märken som har just sina kompatibla system. Finns det något särskilt märke att rekommendera, eller framförallt att inte rekommendera? Märken jag kikat på: Gardena, Fiskars, Wolf-Garden.
 
Personligen så avskyr jag system där du sätter olika verktyg på samma skaft. Det blir aldrig lika robust som när allt är gjutet i ett stycke.
 
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
Det bästa systemet är ordentliga verktyg i stål med ett utbytbara träskaft. Fiskars Classic är ok men jag är lite besviken på kvaliteten. Kent & Stowe ser riktigt bra ut, skulle satsat på dem idag.
Roligare att köpa något riktigt bra direkt istället för att ha en kass pryl i några år för att sedan behöva köpa den dyra ändå :)
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
Det bästa systemet är ordentliga verktyg i stål med ett utbytbara träskaft. Fiskars Classic är ok men jag är lite besviken på kvaliteten. Kent & Stowe ser riktigt bra ut, skulle satsat på dem idag.
Roligare att köpa något riktigt bra direkt istället för att ha en kass pryl i några år för att sedan behöva köpa den dyra ändå :)
Jo jag håller helt med. Plasträfsorna som säljs nu håller ju knappt för lite provtryck mot marken i butik...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.