Halojj!

Jag bygger just nu ett enplanshus i göteborg på 200m2 med öppen planlösning.

Jag har bråkat fram och tillbaka med miljöförvaltningen om placeringen på mitt borrhål för bergvärme, när jag tillslut fick det godkänt så visar det sig att min borrare inte har några som helst möjligheter att ta sig till till godkänd plats med borren (hålet MÅSTE flyttas)..
Detta var dom inte så sugna på att hjälpa mig med på miljöförvaltningen utan sade att jag kunde överklaga tidigare beslut till länsstyrelsen vilket kunde ta upp till 1 år.
(Det var den 5:e ansökningen som blev godkänd)...

Jag orkar INTE börja om från början med detta nu så det får bli en Luft/Vattenpump istället.

Min fråga till er är ju då om ni kan rekommendera några lämpliga pumpar till detta hus?
Jag kan inte så mycket om detta:(

Huset har 26cm isolering i väggarna, Treglasfönster och jag har redan installerat ett FTX system.

Tacksam för lite hjälp:)
 
Kontakta SVEP, de känner till fler borrare. Det finns borrmaskiner som är smalare, om det nu är det som kniper. Vad var problemet med borriggen?
 
Tack för tipset BAS men jag kommer inte fortsätta med bergvärme pga massa orsaker som skulle fylla hela detta forumet:)

Så till frågan: Jag har kikat lite på en elpanna från Nibe som heter "EVP270" med tillhörande luft/vattenpump "F2025" 8KW...

Vad tror ni om detta?
 
Redigerat:
Du har helt rätt svartöra. (jag är inte så duktig på det här:)

Nu börjar det brännas mot beställning och efter timmars surfande ser det ut som att det kommer bli en CTC EcoEl 1550 som panna. Om någon kan ge mig skillnaden mellan 1550 och 1800 modellen skulle jag bli glad:) Jag kan inte hitta några skillnader dom imellan.

Vad gäller luft/vattenpumpen så heter den CTC ecoair och det jag skulle behöva lite hjälp med är att välja vilken modell jag skall ha till mitt hus. det finns 105,107,109 och 111. länken finner ni nedan.

http://www.ctcvarme.se/web/Luftvarm...par/Luftvarmepumpar/CTC_EcoAir_Villa-123.aspx

Tack på förhand!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.