Hallå!


Är på jakt efter en liten "bärbar" klyvsåg. kollat på Bosch GTM 12 och DeWalts DW711 men det lutar nog mer åt Boschen då jag även äger GCM 10S som jag har stativ/sågbänk till. någon som vet nåt annat bra köp?
kravet är att den skall kunna förflyttas i en vanlig personbil, vara funktionsduglig till att klyva och den får gärna hålla några år!
 
Köpte en DW745 med Dewalts nya bord häromdagen, just för att kunna flytta med mig mellan arbetsplatser enkelt.. Fungerar hur perfekt som helst. Så nu får GTS10 står kvar på verkstaden :)

OBS, det är ju enbart klyvsåg då, men det var väl det du sökte.!
 
Styx skrev:
Köpte en DW745 med Dewalts nya bord häromdagen, just för att kunna flytta med mig mellan arbetsplatser enkelt.. Fungerar hur perfekt som helst. Så nu får GTS10 står kvar på verkstaden :)

OBS, det är ju enbart klyvsåg då, men det var väl det du sökte.!
satt och kollade på den tidigare idag, den verkade kunna uppnå mina förväntningar!
priset jag hittade på denna låg på 8113 kr. finns den att köpa billigare någonannanstans tro? går sågen in i en personbil?
 
Celtic skrev:
satt och kollade på den tidigare idag, den verkade kunna uppnå mina förväntningar!
priset jag hittade på denna låg på 8113 kr. finns den att köpa billigare någonannanstans tro? går sågen in i en personbil?
Jisses, det var dyrt. Är du i den prisklassen blir till och med Festool billigare om du redan äger sänksågen.

--- Mats ---
 
Billigare kanske, men inte smidigare enligt mig..
745:an är väldigt smidig, väger väl in på dryga 20kg mot GTS10 som väger en bit över 30. Visserligen tar den inte heller samma bredd i klyvningen (40cm mot 60cm), men det är inte sååå ofta man behöver de klyvbredderna heller..

Ja, jag bedömer helt klart att den går in i en personbil, givetvis beror det vad det är för bil, men den är kanonsmidig. Särskilt utan det nya bordet, som man lätt lossar den från med snabbfästen..
 
Celtic skrev:
satt och kollade på den tidigare idag, den verkade kunna uppnå mina förväntningar!
priset jag hittade på denna låg på 8113 kr. finns den att köpa billigare någonannanstans tro? går sågen in i en personbil?
Ahlsell säljer för knappt 7000 exkl. moms - MEN - inkl. bordet som enligt mig är en riktig fullträff..!!!
Bara att slå till om du frågar mig.. Fast du kanske måste ta den genom någon med firma - vet inte om Ahlsell säljer till privatpersoner..
 
Redigerat:
Styx skrev:
Ahlsell säljer för knappt 7000 exkl. moms - MEN - inkl. bordet som enligt mig är en riktig fullträff..!!!
Bara att slå till om du frågar mig.. Fast du kanske måste ta den genom någon med firma - vet inte om Ahlsell säljer till privatpersoner..
jodå, Ahlsell tar även privatpersoner!
har handlat där både i jobbet och privat. men tanken är att den skall vara för privat bruk och jag har lite svårt att dra den på företaget verkar det som, så det blir att hosta upp allt själv! :(

blir nog en sväng dit imån och kolla läget lite!
 
Celtic skrev:
jodå, Ahlsell tar även privatpersoner!
har handlat där både i jobbet och privat. men tanken är att den skall vara för privat bruk och jag har lite svårt att dra den på företaget verkar det som, så det blir att hosta upp allt själv! :(

blir nog en sväng dit imån och kolla läget lite!
Nja, inte enligt dom själva. 'Ahlsell bedriver ingen försäljning till privatpersoner'
http://www.ahlsell.se/page____12.aspx
 
vad är det för bord till dw745?
 
FredrikR skrev:
Nja, inte enligt dom själva. 'Ahlsell bedriver ingen försäljning till privatpersoner'
[länk]
Jag har provat handla på Ahlsell och även andra firmor med samma inställning som Ahlsell som privatperson, det funkar så att man gör en sk kontantaffär, man handlar på samma sätt som vanligt med rabatter och hela köret, men istället för att de fakturerar så betalar man med sitt privata kontokort. Kanske inte funkar för den som kliver in i butiken för första gången, men för de som besökt butiken "på riktigt" någon gång kan jag tänka mig att det kan gå ganska friktionsfritt. Jag vet inte riktigt hur det ser ut från arbetsgivarhåll heller, någon sådan kanske ogillar förfarandet av nån märklig anledning, rent logiskt borde det bara vara positivt då det höjer omsättningen för den firma man arbeta åt hos firman man handlar av, vilket i förlängningen borde ge ett bättre förhandlingsläge då det ska förhandlas rabattavtal.
 
Thomas59
Gilbert skrev:
Jag har provat handla på Ahlsell och även andra firmor med samma inställning som Ahlsell som privatperson, det funkar så att man gör en sk kontantaffär, man handlar på samma sätt som vanligt med rabatter och hela köret, men istället för att de fakturerar så betalar man med sitt privata kontokort. Kanske inte funkar för den som kliver in i butiken för första gången, men för de som besökt butiken "på riktigt" någon gång kan jag tänka mig att det kan gå ganska friktionsfritt. Jag vet inte riktigt hur det ser ut från arbetsgivarhåll heller, någon sådan kanske ogillar förfarandet av nån märklig anledning, rent logiskt borde det bara vara positivt då det höjer omsättningen för den firma man arbeta åt hos firman man handlar av, vilket i förlängningen borde ge ett bättre förhandlingsläge då det ska förhandlas rabattavtal.
Brukar funka om man känner någon som har sitt företag upplagt som kund, att köpa prylar och betala direkt över disk med polarens kundnummer.

Vissa B2Bnasare är inte så noga så har den en enskild firma reggad så kan dom läggaa in dig som kund direkt i kassan. Ditt företag behöver inte vara ett företag i "branschen" ens hos vissa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.