Har tänkt installera en kassett i befintlig öppen spis. Är det någon som kan rekommendera en bra kassett ???
 
Tja..

Beror väll lite på..

Dyrare = bättre.. Dom billiga verkar ge lite sämmre värme..

kollar man på www.nibe.se så har dom tex stora Trekanten, vad jag har hört så bör man ej välja den då den väger 110KG och det finns igentligen ingenstanns att hålla i den= grymt otymplig.

Handöl (som jag har valt) kostar nån/några tusen mer.. men det finns lite mera ställen att hålla i den.. = lite enklare installation.. Vilket jag kan tycka är bra när man hanskas med 110 Kg klassen..

Fast installerar man inte en själv så spelar ju inte det nån roll ;D ;)

annars gör ju Keddy bra grejjer... tror dom ligger bra till pris messigt sätt också..

Stora Trekanten ligger på ca 7-8 tusen..
Handöl ligger runt 9 tusen beroende på luckor osv..
Keddy ?? runt 7-8??

Sen finns det ju "jätte billiga" för en 3-4 tusen men dom verkar inte ge så bra värme tyvvär..!

Det är mina erfarenheter när det gäller kasetter..

snart ar jagmin installerad o klar.. :D
 
Det är ju helt klart en smakfråga, vad är det som är viktigast; design, värmeförmåga, hur lätt det är att installera etc.

Vi satte för ett halvår sedan in en Wärmo hörnkassett. Huvudanledningen till att vi valde just den vi valde var att den har en fläkt. Fläkten sprider värmen bättre om det är en större yta man vill värma så vi kan värma hela övervåningen med kasetten när fläkten är igång. Enligt företaget som vi köpte den igenom och som installerade den är den också en av de enklaste att installera eftersom den inte behöver röranslutas. Det kan göra någon tusenlapp på installationen (alternativt bespara en hel del arbete om man gör det själv).

Den enda nackdelen jag har märkt med våran Wärmo är att glaset ganska snabbt blir sotigt. Vissa kassetterhar ju ett speciellt drag så att sotet ska hålla sig borta från glaset, det verkar inte vår ha. Men det går ganska lätt att få bort sotet. Att den värmer bra och med fläkten kan värma en stor yta är för oss viktigast.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.