Ska sätta kakel/klinker i badrum och står inför att köpa fix.

Har sätt att det finns kakelfix, kakellim och fästmassa. Är detta samma namn för samma sak, eller har dessa olika egenskapar? I så fall, är något bättre än det andra?

Var inne på ett byggvaruhus och såg att de hade Rescon Megafix för ca 115:- och bredvid Casco fix för drygt 200:- för samma mängd. Jag fråga en expedit om det andra var bättre än det första och han svarade att det inte skulle vara något skilnad. (Jag fråga då varför dom sålde något som var nästa dubbelt så dyrt om det inte var bättre på något vis, det kunde han inte svara på:) )

Vad säger panelen, finns det några fix som är bättre? Finns det några man bör undvika generellt? I mitt fall ska det användas i våtrum.
 
Redigerat:
...och en följdfråga:

På golvet blir det 5x5 och på väggen blir det 15x15, lämpar sig olika fästmassor till respektive kakel/klinker, eller ska jag köra med samma? (vilket?)
 
Den enda skillnaden mot de olika märkena kan nog vara att de har olika egenskaper tex att det ena torkar snabbare. Sen är det bara att använda samma som du har på väggen som på golvet.
 
K
Eftersom det är våtrum så har du ett tätskikt. Fixet ska vara godkänt av tillverkaren av tätskiktet för att vara ett komplett system.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.