Hej!

Detta gäller en tvättstuga men principen kommer vara exakt densamma som i ett kök. Vi har en bredd på 102cm bredvid tvättmaskinen. Där tänker vi ha Ikea käksunderskåp (40cm + 60cm). Tanken är att vasken/ho ska sitta i 60cm-delen. Vad är nu lämpligt att välja för skiva?, ho, underlimmad, rostfritt med mera?

Känns som en djungel angående hur det ska monteras. Det ska vara funktionellt, enkelt och snyggt. Tacksam för hjälp.
 
funktionellt och enkelt - heltäckande rostfritt :). Ska man byta jord i krukor, tvätta gummistövlar ... ja, använda tvättstugan också till litet grovre rengöringsjobb så är mitt förslag oslagbart. Några kakelrader ovan bänken skyddar väggen.

En träskiva med litet rund pålimmad "dekorationsvask" är det minst praktiska valet om man ska mer än bara vika tvätt och fylla stryckjärn med vatten, tycker jag.
gaia
 
Jag tycker också en heltäckande diskbänk är klart bäst. Det finns heltäckande Franke på sigro se nedan i olika bredder, bla så finns bredden 100 cm. (du hittar dem under Disk/Tvättbänkar)

http://www.sigro.se
 
  • Gilla
per_lind
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.