Hej!
Skall snart börja med fuktspärren i vårt nya badrum. Det finns ett antal olika leverantörer av fuktspärr system.

Någon som har någon att rekommendera? Biltemas är billigast, är det bra?

/Pär Berglund
 
Visst är det frestande att välja Biltema - tätskikt är dyra grejer...men när och om olyckan är framme kanske det är bra att det sitter ett välkänt tätskikt i väggen för försäkringsbolagens beskådande.

Jag valde Casco.
I det stora hela är det inte så mycket dyrare, och jag vet att det är en bra produkt så jag kan sova lugnt.
 
Bob_the_builder
Helt rätt. Är det godkänt så är det. Självklart ska man inte gynna dyra leverantörer! 8)
 
Själv köper jag nog fuktspärr i butik som ger råd om hur jag skall gå till väga. Biltema har väl inte den servicen...?
 
Var på Biltema i Haninge idag och hittade inte någon fuktspärr alls.

mvh
Snåla och besvikna David ;)
 
Jag kollade på Byggkeramikrådets hemsida om vilka system som är godkända av dem, och där fanns INTE Biltemas system med. Så hur är det egentligen månntro..? ???
 
Bob_the_builder
Mycket intressant! Jureit, spred du missvisande uppgifter? ;D Har du fått höra att Biltemas system är godkänt?
 
Det står ju i katalogen...så det måste ju vara sant..! :p ;)

Skämt åsido, där står att "Biltemas våtrumssystem är testad och godkänd enligt PER´s Branschregler av SP (Sveriges Provnings- och forskningsinstitut) samt VTT (Finland)"

Skit samma - de produkterna kommer inte in hos mig iallafall.
 
Istället för att kladda med tätskikt kan man ju köpa färdigtätat...Kolla under våtrum på:
http://www.tepro.se/

Hörnor, skruvskallar och kanter får man nog täta ändå...
 
Bauhaus säljer ett finskt system (Kesto) som jag vet är godkänt, många plattsättare använder sig av det.

Vet inte exakt priser men en silkontub kostar ca 75.-
 
Mmmm, jag har kikat lite närmare på deras grejer nu och tar tillbaka min negativa attityd... :p
 
Då kan jag berätta att Biltema står med på godkända produkter.
Byggkeramikrådet
www.bkr.se
Godkända konstruktioner ->Väggkonstruktioner
och där står både deras vägg och golv system med.
 
Hela mitt badrum är "biltema" ;D
 
Ja, Biltemas produkter står med på vägg, inte golv! Det är högre krav på golvet än på väggen och Biltemas produkter uppfyller endast kraven för vägg. Eller har jag fel?!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.