Hej! Jag skulle vilja köpa en sekatör som både jag och min fru kan använda. Jag är 175 cm lång och hon 165 cm. Uppgifterna är varierande, så en all round-modell. Jag har funderat på Felco 12. Rekommenderar ni den eller någon annan?
 
Jag skulle säga att en Pellenc C35 150 är det enda som kommer funka för er båda. Hade frugan vart 167cm så hade en enklare Felco 12 funkat..






...Förlåt, jag hittar ut själv...
 
  • Haha
  • Gilla
Rek och 2 till
  • Laddar…
Felco 2
 
Märkligt, vi använder sådana i hela familjen, både barn och fullvuxna
 
Vi har två st felco 6 som vi är två personer som använder.

Jag har haft den ena av dem i över 25 år och den har lånats ut och använts av många olika personer med olika stora händer. Nu är det är inte bara handstorlek som avgör vilken felco som blir bäst och för att vara helt säker är det bästa så klart att testa några olika.

Eller fundera på att ha två. Jag har alltid sekatör på mig när jag i trädgården så att bara ha en hade inte funkat.

Jag har dessutom en "skräpsekatör" som jag använder när jag vill klippa jordiga och grusiga saker.
 
Jobbat inom kommunen där körde vi felco 2 Från små damer till vuxna män inga problem Testa några med de runda skalmen var ingen hitt.

Men för mindre kör Felco 320,21,22 Dom är kanonbra
 
Jag och min kollega (man med lite större händer än mig) använder båda en trevlig liten sekatör från ironside! Har en felco också men använder den sällan.
Kan inte byta blad på min från ironside, men en ny kostar mindre än vad bladen kostar till Felcon..
Nu kapar vi inte grenar men det kanske är värt att prova
 
Det blev en Felco 2. Provade den i affär och tyckte inte alls den var stor, helt normal storlek. Jag provade en av modellerna också som var för mindre händer och den var otroligt liten! Så Felco 2 tror jag är standard-storlek, inte bara för stora händer som det stod i instruktionen.

Ville bara tipsa här om andra söker efter samma :)
 
  • Gilla
Grillo och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.