Först undrar jag om jag kan lägga ekparkett direkt på en plastmatta?
Så undrar jag om det även går att lägga på ett skumgummilager på ca 1mm som sitter fast i golvspånet efter nån gammal heltäckningsmatta el. dyl.?

Sen undrar om jag om någon har nån erfarenthet av hornbachs billiga ekparkett (175kr/kvm)? Det är en lackad 3-stav som jag tyckte såg vlädigt rosa ut i nyansen. Men jag väljer ändå mellan denna o byggmax billiga 4-stav för samma pris eller eventuellt deras 3-stav som ja tror går loss på 230 kr/kvm?

Jag har läst andra trådar om byggmax ekparkett o det finns ju blandade åsikter. Men som novice så undrar jag om det e allt för svårt o lägga eller om de inte e så farligt osså undrar jag då om det kanske e bättre köpa hornbach-golvet trots den fula rosa nyansen...

parketten från hornbach:
 
  • golv.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag brukar egentligen satsa på kvalitet men jag köpte precis det där golvet för några månader sedan och la in i mitt kontor, det är ju otroligt billigt men jag skulle inte köpa det igen då det inte var mycket till kvalitets känsla på det :(
Golvet var extremt lätt att lägga då bitarna nästan "ramlade" in i varandra och tyvärr ser man mycket tydligt var skarvarna är mellan parkett brädorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.