Y
Ska måla huset.

Måste tvätta rent före.

Flügger menade att jag kunde köra fasadtvättmedlet genom högtryckstvätten, fast att jag skulle stå långt ifrån för inte trycka in vattnet i virket.

På flaskan nämner det inget om högtryckstvätt, snarare att man ska låta det verka i 10minuter och sen spola av, ev med borste..

Törs jag verkligen använda högtryckaren då?
-vissa partier är väldigt uttorkade, men om jag bara duschar med högtrycksmaskinen så borde väl inte det slita mer än om jag står med vattenslangen och koncentrerad stråle... borde ju slita mer så än en dimma från maskinen?
 
Y
Har haft tryckspruta, stör mig på att det är dubbeljobb mot att köra högtryck med medel allt på en gång.

fast jag stod bara och spola vatten med slangen.. skulle bli gott stönigt om man dessutom ska behöva borsta också. haha. iofs kan jag ju medge att det tog ju faktiskt inte så lång tid. blev pissblöt men gjorde ju halva huset på knappt en timme. Ska göra fler omgångar då jag inte litar på detta riktigt.
 
skillnaden är ju styrkan med vilken du slår in vattnet i väggen; jag hade aldrig vågat bränna på med högtrycken mot mina väggar. Med en bra tryckspruta kan du ju köra en bra stråle som sprider medlet brett över väggen, behöver ju inte betyda så mycket mer jobb än med högtrycken.

Kolla på den här;

http://www.jula.se/teleskopisk-tvattborste-619232 måste ju fungera perfekt för det du ska göra?
 
Y
är det dumt att göra sånthär flera veckor innan målningen..

fördel - hinner torka..
nackdel - hinner bli smutsigt?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.