Hej,

Ska beställa klinker. Men det är ju svindyrt här omkring. Vågar man beställa online?
Hur fungerar sådant då det inte är saker man bara kör hem i en påse precis och om det är nåt fel osv
Någon med bra och dåliga erfarenheter fårn tex stonefactory
 
  • Gilla
Doxan
  • Laddar…
Jag har beställt online ifrån kakeldax. Funkade fint och till det klart bästa priset på det kaklet vi ville ha!

Kom lastat på pall välpaketerat och inte en enda platta har varit trasig :)
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi har beställt kakel å klinker till badrum, tvättstuga och kök online från b la Stonefactory och aldrig haft några problem.

Om du söker en specifik färg rekommendera jag att be dem skicka en provplatta innan du gör en stor beställning, på vissa sajter skickar de provplatta gratis.
 
C
Beställde klinker och kakel till badrummet härifrån. Funkade perfekt, drygt en veckas leverans, och nästan halva priset mot i Sverige. Beställde då lite dyrare saker från Mutina.

http://www.bhc-shoponline.it/en/
 
  • Gilla
limmetlimmet
  • Laddar…
Carro_D Carro_D skrev:
Vi har beställt kakel å klinker till badrum, tvättstuga och kök online från b la Stonefactory och aldrig haft några problem.

Om du söker en specifik färg rekommendera jag att be dem skicka en provplatta innan du gör en stor beställning, på vissa sajter skickar de provplatta gratis.
Så typiskt att de inte har golvabia.
Vet vilka sitter vi vill ha. Så man sett det I verkligheten. Vågar inte chansa på något annars. Men så fanns de självklart inte där.

Körs det hem till ens hus eller hur fungerar det. Tsr ju en del plats och tungt
 
  • Gilla
Carro_D
  • Laddar…
A AlwaysAndForever skrev:
Så typiskt att de inte har golvabia.
Vet vilka sitter vi vill ha. Så man sett det I verkligheten. Vågar inte chansa på något annars. Men så fanns de självklart inte där.

Körs det hem till ens hus eller hur fungerar det. Tsr ju en del plats och tungt
På vissa ställen får du hemleverans, typ Bauhaus, andra får du hämta dem på typ DHL eller Schenkers egna utlämningsställe. Vi hämtade majoritet direkt hos åkeriet eftersom hemleverans innebar att vi behövde vänta några dagar extra :)
 
M
Jag har beställt kakel både av Stonefactory och Tile Expert https://tile.expert/sv-se funkade fint kom väl emballerat på pall utan skador.

Tile Expert har enormt utbud och bra pris om man köper mycket på en gång, däremot så tog det lång tid då fabriken i Italien inte hade tillräckligt lager på just den varianten av platta jag skulle ha så fick invänta att de startade produktion vilket tog ca 2 månader totalt. Men de uppdaterade hela tiden med status som visserligen flyttades fram vartefter...
 
A AlwaysAndForever skrev:
Så typiskt att de inte har golvabia.
Vet vilka sitter vi vill ha. Så man sett det I verkligheten. Vågar inte chansa på något annars. Men så fanns de självklart inte där.

Körs det hem till ens hus eller hur fungerar det. Tsr ju en del plats och tungt
A AlwaysAndForever skrev:
Så typiskt att de inte har golvabia.
Vet vilka sitter vi vill ha. Så man sett det I verkligheten. Vågar inte chansa på något annars. Men så fanns de självklart inte där.

Körs det hem till ens hus eller hur fungerar det. Tsr ju en del plats och tungt
Jag köpte Golvabia via Bygghemma...
 
A
Jag har beställt av både Lindströms ( totalt 90kvm klinker) och kakel från bygghemma. Inga problem alls.
 
Jag har beställt från och kan rekommendera https://tile.expert

Även med frakt blev det en tredjedel av priset jämför med att köpa lokalt.
/Marcus

A AlwaysAndForever skrev:
Hej,

Ska beställa klinker. Men det är ju svindyrt här omkring. Vågar man beställa online?
Hur fungerar sådant då det inte är saker man bara kör hem i en påse precis och om det är nåt fel osv
Någon med bra och dåliga erfarenheter fårn tex stonefactory
 
A AlwaysAndForever skrev:
Hej,

Ska beställa klinker. Men det är ju svindyrt här omkring. Vågar man beställa online?
Hur fungerar sådant då det inte är saker man bara kör hem i en påse precis och om det är nåt fel osv
Någon med bra och dåliga erfarenheter fårn tex stonefactory
A AlwaysAndForever skrev:
Hej,

Ska beställa klinker. Men det är ju svindyrt här omkring. Vågar man beställa online?
Hur fungerar sådant då det inte är saker man bara kör hem i en påse precis och om det är nåt fel osv
Någon med bra och dåliga erfarenheter fårn tex stonefactory
Hej,

Beställde kakel och klinker av Stonefactory inför vår badrumsrenovering 2016 - ALDRIG MER!!!!
Leveranstiden blev mycket längre än utlovad (jag hade ringt innan beställningen och berättat att, då arbetet skulle göras på annan ort än där jag bodde, ville jag ha ett realistiskt leveransdatum innan jag bokade arbetet.

Kakelsättaren blev bokad men ingen kakel levererad. Kundservice var mycket svår att få tag i. När det till slut gick att komma fram kom vi överens om att materialet kunde hämtas på ett DHL-lagret för att påskynda saken och för att slippa skicka iväg hantverkaren.
Vi fick adress till en terminal. Ringde i förväg för att berätta att en annan person än beställaren skulle hämta varorna. Det var ok sa dem, bara man hade sändningsnummer (vi tillbringade sammanlagt över 3 timmar i telefonkö för detta)
Så mycket problem!
- Fel adress (fel stadsdel).
- Fel info om öppettider.
- De ville inte lämna ut varorna till annan än beställaren så vi fick åka och hämta beställarens (dotterns) id kort och köra tillbaka till lagret.
- Endast en delleverans hade kommit (vi fick aldrig information om detta, och ingen senare avi om när restleverans skulle ske)
- En del kartonger såg lite trasiga ut. Vi försökte snabbt kolla hur många plattor var trasiga (lagret skulle stänga inom kort). Det var svårt att se men det såg ut som om endast några hörn var naggade. Det visade sig att de flesta plattor var helt sönder.
Det skickades en kartong med nya plattor för att ersätta de trasiga. De vägrade dock att ta upp kartongen till lägenheten och lämnade den ute på gatan under regnet (försök sedan bära upp en blöt kartong :((

Följde en tid att jaga Stonefactory ang. delleveransen etc. De struntade helt i oss. Aldrig sett sådan nonchalans. Till slut cancellarade jag den resterande order (fick pengar tillbaka men ingen kompensation för all besvär) och gick köpte plattor lokalt.
Mycket stress!!

Vi har sedan dess renoverat ytterligare ett badrum. Började med att köpa plattor hos en kedja i en större stad för att hålla priset nere. Visade det att vi behövde byta ut plattorna och det blev lite krångligt. Till slut handlade vi allt lokalt.
Man kan spara pengar på många sätt, men i framtiden skulle jag inte välja att spara på att handla kakel online eller pa annan ort!
Och jag kommer definitivt aldrig mer att handla från Stonefactory.

Lycka till!
 
  • Ledsen
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
H HMX skrev:
Hej,

Beställde kakel och klinker av Stonefactory inför vår badrumsrenovering 2016 - ALDRIG MER!!!!
Leveranstiden blev mycket längre än utlovad (jag hade ringt innan beställningen och berättat att, då arbetet skulle göras på annan ort än där jag bodde, ville jag ha ett realistiskt leveransdatum innan jag bokade arbetet.

Kakelsättaren blev bokad men ingen kakel levererad. Kundservice var mycket svår att få tag i. När det till slut gick att komma fram kom vi överens om att materialet kunde hämtas på ett DHL-lagret för att påskynda saken och för att slippa skicka iväg hantverkaren.
Vi fick adress till en terminal. Ringde i förväg för att berätta att en annan person än beställaren skulle hämta varorna. Det var ok sa dem, bara man hade sändningsnummer (vi tillbringade sammanlagt över 3 timmar i telefonkö för detta)
Så mycket problem!
- Fel adress (fel stadsdel).
- Fel info om öppettider.
- De ville inte lämna ut varorna till annan än beställaren så vi fick åka och hämta beställarens (dotterns) id kort och köra tillbaka till lagret.
- Endast en delleverans hade kommit (vi fick aldrig information om detta, och ingen senare avi om när restleverans skulle ske)
- En del kartonger såg lite trasiga ut. Vi försökte snabbt kolla hur många plattor var trasiga (lagret skulle stänga inom kort). Det var svårt att se men det såg ut som om endast några hörn var naggade. Det visade sig att de flesta plattor var helt sönder.
Det skickades en kartong med nya plattor för att ersätta de trasiga. De vägrade dock att ta upp kartongen till lägenheten och lämnade den ute på gatan under regnet (försök sedan bära upp en blöt kartong :((

Följde en tid att jaga Stonefactory ang. delleveransen etc. De struntade helt i oss. Aldrig sett sådan nonchalans. Till slut cancellarade jag den resterande order (fick pengar tillbaka men ingen kompensation för all besvär) och gick köpte plattor lokalt.
Mycket stress!!

Vi har sedan dess renoverat ytterligare ett badrum. Började med att köpa plattor hos en kedja i en större stad för att hålla priset nere. Visade det att vi behövde byta ut plattorna och det blev lite krångligt. Till slut handlade vi allt lokalt.
Man kan spara pengar på många sätt, men i framtiden skulle jag inte välja att spara på att handla kakel online eller pa annan ort!
Och jag kommer definitivt aldrig mer att handla från Stonefactory.

Lycka till!
Åh fy. Stackare. Vilken mardröm
 
Marcus Ludvigsson Marcus Ludvigsson skrev:
Jag har beställt från och kan rekommendera [länk]

Även med frakt blev det en tredjedel av priset jämför med att köpa lokalt.
/Marcus
Hej, fundrar på att beställa från dem men får inte riktigt upp fraktkostnaden. Minns du hur den räknades ut?
 
Redigerat:
M
O Oxymoron skrev:
Hej, fundrar på att beställa från demm men får inte riktigt upp fraktkostnaden. Minns du hur den räknades ut?
Du får klicka i att du vill ha en offert så får du fraktpris på hela ordern.
 
Fraktkostnaden var olika beroende på vikt. Det fanns olika nivåer så vi beställde extra för vi hade utrymme till nästa nivå. Tror vi betalade 8000 för 1.4 ton.

O Oxymoron skrev:
Hej, fundrar på att beställa från demm men får inte riktigt upp fraktkostnaden. Minns du hur den räknades ut?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.