Jag har fått snusen på en Kapex som ett byggföretag ska göra sig av med, men vågar jag köpa den? Det är en god bit bort så jag tror inte det lönar sig att sätta sig i bilen och åka och se på den, jag får hålla till godo med bilder.

Priset är bra, men jag tvekar lite med tanke på att produkter som används dagligen och under tidspress tenderar att slitas fortare än de verktyg jag själv hanterar med vita silkeshandskar.

Vad menar ni andra, håller proffsmaskinerna i händerna på proffsen eller förvandlas de till slit-och-sälj-produkter?
 
Det är nog redan kört; "någon" på detta forum har antagligen redan knipit den...
 
Menar du den uppe i Dalarna för 4k typ som kom ut på Blocket för några dar sedan? Den var säkert helt OK
 
4500:- mellan Falun och Borlänge :)
Såg ut att vara i fint skick på bilderna.
 
Och jag som tyckte jag var så vag man bara kunde bli :) Borde ha förstått bättre!

Men jag är fortfarande intresserad av frågeställningen, i tillfälle man får en ny chans.
 
tror nog att hälften av forumhängarna redan tittat till annonsen för flera dagar sedan. Finns ju tom vissa här...Grrrr.:@.... som automatiskt sniffar av blocket och larmar så fort det dyker upp nåt intressant.d^_^b
 
Nimajneb skrev:
tror nog att hälften av forumhängarna redan tittat till annonsen för flera dagar sedan. Finns ju tom vissa här...Grrrr.:@.... som automatiskt sniffar av blocket och larmar så fort det dyker upp nåt intressant.d^_^b
Ja, det är dj-igt raffinerat!:D SMS i fickan samma minut som annonsen läggs ut. Vi som inte kan programmera sniff-script kan känna oss blåsta. Vi får skaffa nya grejer. Det är ju också trevligt.
 
Verkar det inte lite skumt? Festool dammsugare för 1400? Kapex för 4500.

Företaget gick i konkurs 2006-03-15

Mobilen är inte registrerad.

Hennes sambo? har inget företag.
 
Jag som också ligger och bevakar alla festool annonser på blocket tycker att det verkar lite väl billigt, var det ingen som frågade om kvitto ?
 
screamin-daemon skrev:
Verkar det inte lite skumt? Festool dammsugare för 1400? Kapex för 4500.

Företaget gick i konkurs 2006-03-15

Mobilen är inte registrerad.

Hennes sambo? har inget företag.
Vad hette företaget?
 
Husbyggarna i Stockholm AB (556654-3889)
 
Nimajneb skrev:
tror nog att hälften av forumhängarna redan tittat till annonsen för flera dagar sedan. Finns ju tom vissa här...Grrrr.:@.... som automatiskt sniffar av blocket och larmar så fort det dyker upp nåt intressant.d^_^b
Som en ytterligare teaser så kan jag ju då meddela att jag fick just det där SMS:et i fickan precis när den lades in. Nog om det dock. Mitt resonemang är dock att den inte var något att ha eftersom den:

1) Var tokigt billig. Saker som visar sig vara för bra för att vara sant är just ofta det.
2) Skicket är ju helt omöjligt att bedöma när den kastats runt i bakluckan på en bil.
3) Min erfarenhet är att dylika försäljningsobjekt oftast saknar massa av tillbehören som normalt hänger med maskinerna. Dessa kostar ofta en slant att ersätta. Alternativet är att strunta i det men så fungerar inte jag. Jag kan inte sitta med en fin maskin och veta att massa av de fina tillbehören som gör just maskinen fin saknas.
4) Tror svårligen att säljaren var intresserad av att skicka den, köpare som kunde tänka sig att hämta står i kö ändå.

/PH som just knep en skaplig Fluke bänkmultimeter samt ett fint labaggregat för en lusentapp
 
phl skrev:
Som en ytterligare teaser så kan jag ju då meddela att jag fick just det där SMS:et i fickan precis när den lades in. Nog om det dock. Mitt resonemang är dock att den inte var något att ha eftersom den:

1) Var tokigt billig. Saker som visar sig vara för bra för att vara sant är just ofta det.
2) Skicket är ju helt omöjligt att bedöma när den kastats runt i bakluckan på en bil.
3) Min erfarenhet är att dylika försäljningsobjekt oftast saknar massa av tillbehören som normalt hänger med maskinerna. Dessa kostar ofta en slant att ersätta. Alternativet är att strunta i det men så fungerar inte jag. Jag kan inte sitta med en fin maskin och veta att massa av de fina tillbehören som gör just maskinen fin saknas.
4) Tror svårligen att säljaren var intresserad av att skicka den, köpare som kunde tänka sig att hämta står i kö ändå.

/PH som just knep en skaplig Fluke bänkmultimeter samt ett fint labaggregat för en lusentapp
Fluke bänkmultimeter begagnat? Labbagregat ihop med det??? Tusen spänn????? Plötsligt känner mitt minnesskåp och mina multimetrar för sällskap, och det mest på ren instinkt. Det måste vara svårt att inte låta de där SMSen förvandlas till köpbehov utan gränser?

--- Mats ---
 
Jo, man måste hejda sig ibland. Nåja, Fluken och agget gör sig bra med mitt gamla analoga minnesskop, det andra labbagget och funkgeneratorn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.