Ett sådant växthus är väldigt litet och kräver MYCKET skötsel!
Har Ni plats – skaffa ett större! Det blir enklare i förlängningen.
Vet inte om Ni har erfarenhet av akvarium, men där finns en regel; ju större ju mindre underhåll.
Detsamma gäller växthus.
Vad ska ni odla i det?
 
Jag har ett växkthus som är 5 m2 och har odlat flitigt. Jag tycker 10m2 är ett stort växthus och har svårt att se behov av ett större. Håller inte med om att ett mindre växthus kräver mer skötsel än ett större, snarare tvärtom.

Rekommenderar att odla i hinkar på plattor istället för i "jordbänkar". Enklare att byta jorden samt att hålla rent. Själv skulle jag inte välja kanalplast då växthuset istället för smycke i trädgården blir en ful låda. Automatisk öppnare för vädringsluckorna rekommenderas. Bygg ett system för automatisk bevattning då växthuset behöver vatten dagligen, torkar ut fort speciellt o man odlar i hinkar. Slanggurkan blir mycket godare än köpt:)
 
Håller helt med sirbo, vi har ett 5m2 växthus och så mycket jobb är det inte, ett 10m2 är nog perfekt. Tycker också att glas är bättre, du kan gärna använda bubbelplast som extra isolering på våren tillsammans med elvärme. Automatiska fönsteröppnare är ett måste. Har i år också installerat automatisk bevattning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.