Hej
Någon som har erfarenhet av stenläggning med växter i fogarna? Har skiffer med rätt breda fogar där flexibel hårdfog inte funkar. Tänkte eventuellt pröva med t.ex trampnarv. Erfarenhet någon?
 
Jag ska göra samma tänkte jag. Hur blev det för dig?
 
För tidigt att säga. Jag köpte tio plantor trampnarv, klippte dem i mindre bitar och planterade i fogarna. Tanken är förstås att de ska sprida sig och täcka fogarna, men mellanrummen mellan plantorna blev väl stora, såhär i början. Så jag beställde även frön av trampnarv på e-bay (hittar inget svenskt ställe att köpa dessa). Beställningen verkar dock ha kommit på villovägar, det har fortfarande inte dykt upp.
Jag kan se att de plantor jag satt har tagit sig hyfsat och börjat sprida sig.
 
Ok. Vi slutar nog på timjan och sedum för jag är lite nervös för hur trampnerv kan sprida sig i resten av trädgården. Kan lägga upp lite bilder när vi är klara.
 
  • Gilla
fridays
  • Laddar…
J joakimc skrev:
Ok. Vi slutar nog på timjan och sedum för jag är lite nervös för hur trampnerv kan sprida sig i resten av trädgården. Kan lägga upp lite bilder när vi är klara.
Ett bra beslut! Trampnarv är trots sin litenhet ett veritabelt ogräs som är omöjligt att få bort när man väl fått in det i trädgården, begriper inte att det går att sälja. Man kan glömma att det snällt håller sig till fogarna, timjan är ett bra val. Det sprider sig också så småningom men är hanterbart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.