Självständig tuff tjej av årsmodell -72. Singel. Köpt ett hus och jag tycker kan fixa allt eller åtminstone prova. Jag har borrmaskin och hammare, är en jävel på att laga mat, baka, ta tag i saker och ting, måla och spackla .... men nu läcker kranen i köket så jag söker dig som är en jäkel på packningar, kan tänka dig vara min mentor eller rent utav ta en kopp kaffe tillsammans.
Mina barn och min katt måste godkänna dig.
 
  • Gilla
kioskdavid och 2 till
  • Laddar…
Hoppas den rätte dyker upp och blir godkänd av juryn.

Lycka till!
 
  • Gilla
Bramha
  • Laddar…
Synd att du bor på Sveriges baksida, annars kunde vi knyta kontakt. :)
 
  • Gilla
Bramha
  • Laddar…
Nu är det ju så att jag bor på framsidan 😉 med riktigt vatten och skärgård 😇 ..... eller Nje glöm det. Halmstad räknas ungefär som där inne i bad-karet-viken på baksidan 😂
Är från Bohuslän och DÄR ..... 🤣
 
Redigerat:
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Det låter ju nästan som man skulle besöka Halmstad i sommar trots att jag bara har ett stenkast till havet och minst femtusen öar.:) Eller inte? Har du inte fått ordning på kranen tills dess rycker jag in!
 
  • Gilla
Bramha
  • Laddar…
Fel av Åke skrev:
Synd att du bor på Sveriges baksida, annars kunde vi knyta kontakt. :)
Å nej! Måste opponera mig. Hon bor ju på rätt sida. Västervik däremot, har ju den stora oturen att ligga på samma sida som Fjollträsk :p
 
lordi skrev:
Å nej! Måste opponera mig. Hon bor ju på rätt sida. Västervik däremot, har ju den stora oturen att ligga på samma sida som Fjollträsk :p
Hmm, på den kusten där huvudstaden ligger måste väl ändå vara huvudsidan av Sverige? :)
 
Äsch! Den där kranen fixar du! Stäng av vattnet, plocka isär kranen och "gå baklänges". Rörmokeri är visserligen inte det roligaste när det gäller hus - men trots allt en del av underhållet. Se bara till att du har material hemma. Du kommer att upptäcka att du är mer kapabel än du trott!
Skriver #honsomrenoverat1926årshusetunder25år#
 
  • Gilla
Bramha
  • Laddar…
Fel av Åke skrev:
Hmm, på den kusten där huvudstaden ligger måste väl ändå vara huvudsidan av Sverige? :)
Helt rätt. Men tyvärr har har man förlagt huvudstaden och därmed huvudsidan på fel sida :D
 
  • Gilla
Bramha
  • Laddar…
Kranen läcker fortfarande .... 😉
 
Troligen löser jag kranen också. Det är bara så mycket jag ska lösa och lära mig rörmockeri står inte överst på listan just nu.
 
😂😂😂
 
Bramha skrev:
Kranen läcker fortfarande .... 😉
Det var ju inte bra. Vad är det för kökskran du har?
 
Ja a du .... en det kommer vatten ur 😄

Kollade på den, det är ingen kran från Ikea men jag fick inte riktigt fram vad det var för en. Ägaren innan mig var tysk och en hel del i huset är tyska saker. Troligen är kranen det också.
Tror det stod typ "maa" på kranen (svårt att se). Kan fixa bild i morgon.
Det läcker lite om handtaget till blandaren står i ytterlägerna men inte om den står i mitten. Droppar/rinner/läcker från första "skarven" - alltså strax under den man lyfter gör att få vatten (handtaget typ).
Antagligen en packning. Antagligen lätt att fixa men jag är lite less + att jag har ett par små ting till i huset som bör fixas + att jag är kaffe/fika/sugen 😉 Där av inlägget 😇😄
 
Bramha skrev:
Kranen läcker fortfarande .... 😉
Tråkigt. lordi har kortare avstånd till dig och du kan snabbt få hjälp. Men jag å andra sidan är en hejare på att njuta av god mat och hembakade kakor. :)
 
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.