Hej!

Har tänkt köpa en hel del Festool verktyg. Har råkat se att folk beställer från utlandet. Är prisskillnaden stor? Krångligheter med frakt?

Mvh Fredrik
 
Frakten är normalt sett billigare från utlandet, än inom Sverige.
Det lönar sig att handla från utlandet, att folk gör det är ju ett tydligt bevis. :)
 
Handlade från damnark för första gången för någon vecka sen, iof en blå Bosch men det var väl iaf 500 billigare än i sverige inklusive frakt. Nackdelen var att det tog nästan 2 veckor innan jag fick maskinen....

Var lika smidigt som att beställa i Sverige.

Det som kan skilja sen är väl garani beroende på märke, dvs om det är europagaranti eller individuellt för länderna. Har ingen koll på vad som gäller Festool. Fans en tråd som listade detta men kommer inte ihåg vilken.
Sen har dom ju annan kontakt i tex England.
 
Redigerat:
trattalask
Jag har beställt ett par gånger från England. Senast i fredags, idag va posten här och ville leverera, typiskt nog va vi ute på tur just då. Men jag kan nog hålla mig till imorgon att sänksåga. Det här är väl inget typiskt för import utan ett generellt e-handelsproblem.

Stickkontakterna byter jag till svenska när jag får hem maskinerna. Kör man festool så kan man väl bara handla en svensk plugitkontakt (eller vad dom nu heter:).
 
Från Tyskland brukar man kunna få paketet på 3-4dygn, under förutsättning att varorna finns på lager.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.