Vet inte om det redan finns en sådan här tråd på vattenforumet, men chansar och skapar en.

Ja, som rubriken säger. Vad är det värsta skitjobbet ni själva varit på eller som ni hört om?
Kan ju vara allt från att bada i bajs eller rensa något verkligen igentäppt fettavlopp i ett storkök eller dyl.

Som elektriker så får man ju höra en del historier av rörmokare.
Tänkte dela med mig av några jag hört.

1. En rörmokare berättade om när han var på en stamrust och skulle byta ut avloppsstammen. Han och hans kollega hade sagt åt alla i huset att toaletterna var avstängda och inte fick användas. Då gick de ner i källaren och tog fram storslegan eller nåt och drog i och slog bort en bit av avloppsröret. Då hör de att det skramlar till i röret och de bara slänger sig åt sidan.
Då har en gubbe ändå gått och skitit på toaletten och spolat så att det bara skvätter ner skit där på golvet och stänker på dem.

2. I ett hus så hade alla flyttat ut och avloppsröret var trasigt av någon anledning. Dock så hade inte precis alla flyttat ut utan det bodde en gubbe kvar som gjorde sina behov på toaletten i något år innan det upptäcktes. Då var källargolvet täckt av en stor hög med skit och urinen hade trängt in i betongplattan osv.

3. Hörde om en äldre rörmokare som inte brydde sig ett dugg över att ha mänsklig avföring på sig. Han gick som vanligt upp på fiman med bajs på sig och när han käkade matlåda så brukade han ha en mattermos där han, utan att tvätta händerna, grävde med hela handen i för att nå det sista i botten. Han skulle tydligen inte luktat oprikos på rasterna, enligt rörmokaren och målaren som berättade det för mig.

F.ö. observera det fyndiga rubriknamnet. :cool:

//Patrik
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
När det tappas absolut nödvändiga föremål i en toalettstol som redan är tagen i anspråk av mänskliga avträden, då är det inte det bästa och mest minnesvärda tillfällena i ens liv...
 
röjde upp efter att ett grövre avloppsrör gått sönder efter stopp fastighetsägaren körde tryckluft för att på så sätt ha sönder proppen men hela röret gick sönder istället, det var inte så najs i källaren.
En bekant till mig var med om en annan grej ute i en förort Rågsved så finns det några riktigt höga hyreshus och i det ena var det stopp i stammen men som senare hade släppt eller hur det var med det men det fanns en frisörsalong i källarplanet där allt hade hamnat i alla fall och min bekant fick röja upp där då han kör städsvängen. Inte NAJS
 
Farligt att skriva "Värsta" i rubriken. Det betyder ju "allra bästa" nuförtiden. :)
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Jag hjälpte en bekant att laga en fläkt en gång. Det var närmare bestämt utsuget över fritösen på en Mac Donalds-restaurang. Det var ett centimetertjockt lager av flott på insidan av såväl rör som fästen till fläkten. När jag svetsade på fästena så luktade det inte gott. Det droppade ner brinnande fett i röret. Den provisoriska reparationen höll i alla fall tills han fick den nya fläkten levererad. Det är en fläkt de inte vill vara utan.

Ett jobb som var extremt nedsmutsande och besvärligt om än inte av lika äcklig natur var när jag slipade insidan på en vattentank till ett ånglok med stålborste i vinkelslip. Jag hade kläder under overallen, och dessa var så skitiga att man inte kunde tro att jag haft overall utanpå. Jag hade långt hår då, och fick tvätta håret två gånger efter varandra. Även andra gången så rann det uppenbart brunt vatten över golvet när jag sköljde ur schampot.

Erik
 
En kollega skulle byta en bit avloppsrör i källaren i en större fastighet. Han hade stängt alla toaletter, trodde han..
Han fick en dusch av avloppsvatten och det hängde skitigt dasspapper mm på honom :D

Själv fick jag åka på ett avloppsstopp på en måndag, hos en kärring som hade varit magsjuk hela helgen, och hade fyllt wc-stolen så det svämmade över. Sen hade hon fått använda en hink...
Jag är inte äckelmagad, men den dagen hoppade jag över lunchen..:x
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Undrar varför det är brist på rörmokare :)
 
  • Gilla
sj6
  • Laddar…
Tyresö
En betongpumparkollega blev anlitad för ett miljöprojekt som gick ut på att slamsugarbilarna skulle tömma sin "last" från sommarstugeägarnas septitankar, ner i tråget på betongpumpen och sen skulle det pumpas ut på en stor plan yta så att vätskan skulle avdunsta och det som låg kvar skulle torka och användas som gödning.

Kollegan berättade att han stod och spydde i 5 timmar nonstop - varje dag i en vecka - men han resonerar precis som jag - ett påbörjat jobb ska slutföras - oavsett förutsättningar. Han gick ner lite i vikt också pga han kunde inte äta på hela veckan.

Själv skulle jag aldrig ta på mej ett sånt jobb trots att det inte sliter något på betongpumpen, och dieselförbrukningen/pumpad m3 blir ju extremt låg - någon gräns på skitjobb får det vara - jag tvärvägrar alla betongpumparjobb på Henriksdals Reningsverk - oavsett om jag skulle kunna 5-dubbla taxan.

Miljöprojektet fick läggas ner pga när kollegan gjorde rent betongpumpen på betongstationen, så återvinns vattnet i en stor damm och till slut luktade alla betongbilar och hela betongstationen, människobajs, och alla andra i branschen tackade nej till att ta pumpjobbet.
 
hahaha fick själv en rejäl dusch med avföring av finaste kvalité så sent som i förrgår. bara att duscha byta kläder lite fort och fortsätta, tur det inte händer så ofta. rörisyrket är bättre på andra sätt =)
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Tyresö
Något jag inte kan fatta är hur man kan jobba som slamsugarbils-chaufför, för mindre än 100.000 kr/timme!!!

Så många gånger jag har stått och pumpat betong, in i en byggnad, med 100 - 150 m betongslang - jag som pumpförare måste (enl. lag) stå och övervaka vad som händer vid slangmynningen och då slipper jag äckel-lukten

Så långt är allt som en normal arbetsdag. Men om en äckelslamsugarbil står bredvid betongpumpen och suger upp ruttet fett från en fettavskiljartank från en pizzeria, då håller man på att spy varje gång man ska ut till betongpumpen för att dirigera in en nylastad betongbil - och stackars betongbilschaufför som måste stå och lossa betong i den stanken.....

Jag kan inte fatta hur slamsugarchauffören bara kan stå och hånskratta mej rakt upp i ansiktet och kalla mej för "Tunnis", samtidigt som han gör en uppvisning genom att köra ner huvudet i fettavskiljarhålet och dra in äckel-lukten med näsan, för att verkligen visa vilken 9-årig scoutflicka jag är.

Jag håller på att spy, trots att jag står 10 m ifrån. Jag tror inte ens Arméns gasmask kan filtrera bort den fruktansvärda stanken.

Är det konstigt att man blir förbannad på en sån äckelmänniska?
 
  • Gilla
xdigger och 2 till
  • Laddar…
Haha. Kom osökt att tänka på "skitgubben" i Torsk på Tallin;-)
 
  • Gilla
oobum
  • Laddar…
Inte jobbrelaterat men roligt ändå:min far tål inte skit,vi hade kemtoa i stugan förr, farsan spydde varje gång han tömde den,en gång klarade han konstigt nog tömningen utan att kräkas men konstaterade att det satt skit på insidan av kärlet och lindade dasspapper runt handen och skrapade bort skiten,papperet gick sönder,farsan tittade förskräckt på fingertopparna som var bruna och spydde omedelbart.En hundvalp sket på ryamattan,farsan,som var full, trampade i skiten så att det trängde upp mellan tårna,hoppade på ett ben till badrummet men spydde på halva vägen,det var naturligtvis morsan som fick rengöra både gubbe och golv.Ett roligt upptåg från min sida var att ta hundskit på en papptallrik och jaga honom,han har ALDRIG bytt blöjor på barnbarnen,,,
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Tyresö
sagan1 skrev:
Inte jobbrelaterat men roligt ändå:min far tål inte skit,vi hade kemtoa i stugan förr, farsan spydde varje gång han tömde den,en gång klarade han konstigt nog tömningen utan att kräkas men konstaterade att det satt skit på insidan av kärlet och lindade dasspapper runt handen och skrapade bort skiten,papperet gick sönder,farsan tittade förskräckt på fingertopparna som var bruna och spydde omedelbart.En hundvalp sket på ryamattan,farsan,som var full, trampade i skiten så att det trängde upp mellan tårna,hoppade på ett ben till badrummet men spydde på halva vägen,det var naturligtvis morsan som fick rengöra både gubbe och golv.Ett roligt upptåg från min sida var att ta hundskit på en papptallrik och jaga honom,han har ALDRIG bytt blöjor på barnbarnen,,,


Jag har full förståelse för hur din far upplever situationerna, som han har hamnat i.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
sagan1 skrev:
Inte jobbrelaterat men roligt ändå:min far tål inte skit,vi hade kemtoa i stugan förr, farsan spydde varje gång han tömde den,en gång klarade han konstigt nog tömningen utan att kräkas men konstaterade att det satt skit på insidan av kärlet och lindade dasspapper runt handen och skrapade bort skiten,papperet gick sönder,farsan tittade förskräckt på fingertopparna som var bruna och spydde omedelbart.En hundvalp sket på ryamattan,farsan,som var full, trampade i skiten så att det trängde upp mellan tårna,hoppade på ett ben till badrummet men spydde på halva vägen,det var naturligtvis morsan som fick rengöra både gubbe och golv.Ett roligt upptåg från min sida var att ta hundskit på en papptallrik och jaga honom,han har ALDRIG bytt blöjor på barnbarnen,,,
Fantastiskt roligt! Har nog inte skrattat så mycket på hur länge som helst! Pubertal humor? Javisst!

:D:wow::Dd^_^b
 
Jobbade uppe i Katterjåkk för många år sedan och det blev stopp en en avloppsbrunn.

En ordentligt rund och glad rörmokare kommer upp med tåget (det var innan vägen byggdes) från Kiruna tillsammans med en tunn och olycklig medhjälpare.

Felet befanns vara på botten av brunnen och den olycklige medhjälparen skickades ner i skiten. Fy f-n.

Man förstår varför den glade rörisen höll sig rund och varför den olycklige aldrig kunde bli det..
 
  • Gilla
Hockhult och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.