Har tittat efter på några trevliga fritidshus hos Värsåsvillan och fasnat för Loft88, men har sedan hört Värsåsvillan ibland kan ha något dyra hus. Någon som har koll på detta? Någon som vet av bra billiga prisvärda tillverkare av fritidshus/mindre villor?

Tacksam för svar
 
Hej,
När vi skulle välja fritidshus med leverans förra året jämförde vi en rad olika tillverkare och kom fram till att Värsåsvillan var mkt prisvärda i förhållande till vad man fick för pengarna. De var också mkt lätta att ha och göra med när vi kom med alla våra ritningsändringar, andra fönstertyper m.m.

Eftersom vi byggde på en ö var det viktigt för oss att vi kunde dela upp leveranserna på ett bra sätt och det var inga som helst problem för deras leveransavdelning.

Värsåsvillan har också en mkt smart konstruktion med golvkassetter som underlättar otroligt mkt när man bygger på plintar eller torpargrund. Ni sparar lätt en veckas arbetstid + att man direkt får färidgt spånskivegolv att gå på invändigt i huset.

De reklmationer vi hade godtogs utan tjafs, vilket jag tycker tyder på en seriös hustillverkare.

Vi tittade tidigare på bl.a. Borohus, Västkuststugan och Hudikhus, men valde alltså Värsåsvillan istället.

Den husmodell vi valde var Björkö 79 som ritades om rejält med helt andra typer av fönster, fler fönster, ny planlösning m.m. Allt för att få en gammaldags prägel på huset.
 
Tja,

Har inte byggt fritidshus, men dock villa med VärsåsVillan och kan bara säga att för min del har det fungerat mkt bra. Småsaker har det varit men inget snack utan blivit åtgärdat ASAP.
Jag har jämfört massor och tycker ändå att VV varit prisvärda, med tanke på vad man får för pengarna.

Dock har jag erfarit att det är STOR STOR skillnad på vilken säljare man kommer i kontakt med. Det är ändå de som är företagens "språkrör" och det kan skilja mycket på deras attityder oavsett husföretag.

/D
 
hurdan är kvaliten på värsås??säljare m,m klart intr,av dessa ( avser jönköping)
 
Jag håller just på att välja leverantör av mitt hus. Värsåsvillan har varit med som ett alternativ hela tiden, men det lutar nog åt att jag väljer Faluhus. De har varit mycket lyhörda, snabba med justerade ritningar och offerter och vettig prisnivå. Jag hoppas samarbetet ska fortsätta lika bra under byggtiden.
 
Värsåsvillan är OK men inte deras agenter i Göteborg. Entreprenaden för att bygga huset blir c:a 25% dyrare än vad man sa. Se upp med lyckokalkyler......!!!
 
Jag har också tittat på Loft 88 men har tänkt den som en liten villa istället för fritidshus. Är det bara ytan som skiljer det från en villa eller är det annat också (fönsterkvalitet, isolering, mm)?. Sen verkar det inte helt enkelt att hitta priser på det, är det någon som har en aning om vad det kan tänkas kosta om man tänker ta in egna hantverkare och göra mycket själv?
 
isoleringen ligger på 170 istället för villa 215 och 400 i tak. Detta får du lägga till c: 35-40'.- för. Annars ingår ett litet kök, bara varmvattenberedare. Ingen ventilation som det är krav på permanentboende. Ingen tvättstuga. Har du inte brått rekomnderas att titta på lösvirke....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.