Hej,

Jag letar efter belysning till ett rum i källaren Då det är lågt till tak så vill jag att belysningen bygger så lite som möjligt.

Undertaket är ca 2 cm tjockt, sedan kommer bjälklaget. fungerar det att montera denna typen av lampa direkt i taket, http://www.aliexpress.com/item/New-...MD-30pcs-warm-white-cool-white/719312947.html

Eller behöver det alltid finns såpass mycket luftrum över led så att man kan sätta potta över?

Går det att dimma alla ledlampor bara man har en drivare som klarar av dimmning?

Tacksam för svar!
 
När det gäller LED så handlar det om ifall lampan i sig får tillräcklig kylning. Potta kan ibland behövas av den anledningen. Det gäller att följa tillverkarens anvisningar vilket kan vara lite svårt i detta fall, dvs att hitta dessa anvisningar före köp.
 
Jag har köpt likadana 8W och 15W från Ebay

+ Ljuset är jättebra!
- 15W:s modellen stör radio så mycket att den inte går att använda, 8W:s modellen stör bara om den är nära en radio.
- Anslutningskablarna på 230V sidan så är två st 10cm långa ca 0,3mm² trådar, jag anser att man inte kan ansluta dom säkert på något vis!

Vågar man gömma drivern? Jag tror inte jag vågar, åtminstone inte nära brännbart material.


Hur mycket värme det blir i längde vet jag inte, men 6W blir också varm om det inte får någon kylning.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.