Y
Något jag har fått nog av är kalla golv. Okej, visst kan man ha tofflor men...

Så har jag lekt lite med tanken att ha vattenburen golvvärme till samtliga rum men anar att det kommer krävas mängder energi för hålla igång detta = dyrt.

Så har jag funderat på ifall man nu får konstant och go värme på elementen så kanske det blir bra ändå, jag är van att huset som jag tar över aldrig hade på någon värme alls nämnligen. Tror ni golven blir okej om man bara får lite mer konstant värme i huset?
(senaste 20åren har jag bott direkt på en cemenplattslägenhet, så villans golv kanske inte alls blir lika kalla)

Så när jag bläddrade runt på blocket på hus-annonser för få idéer om hur man kan bygga om taket (haha) så såg jag en annons där dom skrev att de isolerat om deras golv, det ihop med två luftpumpar så hade de himla låg uppvärmningskostnad.

Frågan är då; Hur går det till att göra ny isolering eller hur kan man förbättra isoleringen, kan man bygga på lite extra under golvet? Det är generöst utrymme mellan grund och huset.

Skulle ett sådant ingrepp ihop med lite andra lösningar runtom såsom luyftpumpar etc, vara en bättre lösning än lägga golvvärmeslingor?-Läste lite om risken för kallras osv, så golvvärme verkade inte vara så perfekt heller som man vill tro?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.