Har dragit rör från min pizzaugn som på bild och får rätt mkt värmeutveckling från röret då. Har lindat in det med avgasbandage men det blir ändå varmt. Vad föreslår ni för sorts värmeskydd som tål väder och vind?

Områden som behöver skyddas är såklart utgången mitt i väggen
 
  • Rör från pizzaugn som sticker ut genom en trävägg på ett utomhustak, med avgasbandage lindat runt röret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du sökt på "Heat shield self adhesive"?
Har sett en snubbe på youtube som skyddat kaross ifrån värme från avgasrör när han renoverar bilar.
 
  • Gilla
Jazze84
  • Laddar…
Det bästa är avstånd och luft emellan
 
R
J Jazze84 skrev:
Har dragit rör från min pizzaugn som på bild och får rätt mkt värmeutveckling från röret då. Har lindat in det med avgasbandage men det blir ändå varmt. Vad föreslår ni för sorts värmeskydd som tål väder och vind?

Områden som behöver skyddas är såklart utgången mitt i väggen
Jag hade skruvat upp minerit eller liknande cementbaserad skiva på träytorna som blir utsatta..
 
R Rejäl skrev:
Jag hade skruvat upp minerit eller liknande cementbaserad skiva på träytorna som blir utsatta..
Ah har tittat på dessa, kanske är ett alternativ. Dem.är relativt tunna med
 
Matti_75 Matti_75 skrev:
Det bästa är avstånd och luft emellan
Håller med, men har lite tight om plats även i pergolan där ugnen är
 
P Pyka skrev:
Har du sökt på "Heat shield self adhesive"?
Har sett en snubbe på youtube som skyddat kaross ifrån värme från avgasrör när han renoverar bilar.
Ska kika
 
R
J Jazze84 skrev:
Ah har tittat på dessa, kanske är ett alternativ. Dem.är relativt tunna med
Om du är orolig sätt flera lager, du kan ha distanser emellan för att skapa luft som kyler inte för att jag tror att det behövs hos dig..
 
R Rejäl skrev:
Om du är orolig sätt flera lager, du kan ha distanser emellan för att skapa luft som kyler inte för att jag tror att det behövs hos dig..
Smart där! Har för mig att man använder dessa skivor mellan fasad och växelriktare för solpaneler då dem blir rätt varma
 
R
Jag skulle köpt något som är utomhusbestöndigt samt värmetåligt..
 
R Rejäl skrev:
Jag skulle köpt något som är utomhusbestöndigt samt värmetåligt..
Då låter mineritskiva som bästa alternativet
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.