Apropå http://www.vreflektor.se/

..."radikalt sänka din energi-förbrukning, en investering med en återbetalningstid på cirka 6-8 månader"

...."Vi brukar, på kvällarna, ha reglagen på elementen på 4,5 (5 högst) som en kompromiss - Karl-Lennart är varm och jag fryser jämt. Igår var inget element högre ställt än 2 och vi hade en jätteskön innetemperatur."

Kommentarer?
 
rena bluffen!
 
Carman, du har taget orden ur min mun
 
fungerar säkert till viss del... däremot så ökar det nog inte effektiviteten med 100%, utan kanske 0-5% och då bara på gamla hus där hälften av värmen sugs ut genom fönstret.,, :p

[ironi&sarkasm]
otroligt snygga och läckra detaljer att ha bakom/ovanför elementen dock; istället för målat bakom och fönster över...
[/ironi&sarkasm]
 
dovienya skrev:
fungerar säkert till viss del... däremot så ökar det nog inte effektiviteten med 100%, utan kanske 0-5% och då bara på gamla hus där hälften av värmen sugs ut genom fönstret.,, :p

[ironi&sarkasm]
otroligt snygga och läckra detaljer att ha bakom/ovanför elementen dock; istället för målat bakom och fönster över...
[/ironi&sarkasm]

Du glömde 0,0 framför den där 5:an
 
Vad nu då, tror ni att ni vet bättre än "en oberoende Energirådgivare (för kommunerna Hjo, Karlsborg och Tibro)"?

http://www.vreflektor.se/index.php?content_spara-energi.php

Och litar ni inte på värmekameran?

För att inte tala om tester från både SP, Semko och Lunds tekniska högskola?
 
Ja jag tror defenetivt att jag vet bättre

om man nu har radiatorer som avget mycket hög temp & desutom dålig isolering, så kan dom ge en lite "vinst" då man förhindrar att värmen går ut genom väggen. men dagens radiatorer har ju låg temp & arbetar genom stigande varmluft som får luften att cirkulera i rumet & genom radiatorn.

dom kan alltså bara gen en mycket liten "vinst & det på radiatorer som värmer med strål värmning.

har man elradiatorer så ahr men mycke mer att vinna på att instalera cental styrning via elektroniska termostater
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.