A
den var ju kul
temporärt fel vid avfuktning

om du läst av rätt så säger det mig ingenting
 
Jag tror jag läst rätt men skall kolla det när någon är här som kan hålla i stegen den sitter så till ! Det började med att utefläkten var blockerad av växtlighet sen gick fläkten igång efter rensning men vp stannar efter en stund mvh Micke
 
Har kollat nu o det blir en helt annan cod nu Ora,röd ora ,röd ora, ora,röd ora. Mvh Micke
 
A
M Micke styr skrev:
Har kollat nu o det blir en helt annan cod nu Ora,röd ora ,röd ora, ora,röd ora. Mvh Micke
Detta är rimligt
kompressorstartfel
byte utekort och/eller kompressor är den billiga lösningen för att båda har sedan länge utgått!
 
Vad är det som utgått ? Finns kortet o kompressorn el är det standar?
 
A
M Micke styr skrev:
Vad är det som utgått ? Finns kortet o kompressorn el är det standar?
Electrolux har inte dessa delar kvar.
Ev om sharp eller bosch har dessa.
Kompressor kanske du kan hitta en ersättare.
Kortet passar bara denna modellen. (av Sharp)
 
Hej en ny fråga ? På schemat står det powe supply unit 250 volts matad men Det borde vara en styspänning till frekvensomomforaten till kompressorn ? Men vilken spänning i så fall ? El hur styrs kompressorn ! Har bara arbetat med fläktar o frekventare o värmereglering då är det 0-10 som gäller ! Micke
 
Hej igen ! Det är ritat 5 thermistorer schematiskt in i kompressorn !Hur ser det ut elektriskt så jag kan colla kompressorn själv ! Micke
 
Hej igen ! Jag tror att den första frågan är matning till sk ferkvenaomf men jag är så dålig på engelska ! Men då kvarstår hur den elektriskt styrs ! Micke
 
M Micke styr skrev:
Hej igen ! Jag tror att den första frågan är matning till sk ferkvenaomf men jag är så dålig på engelska ! Men då kvarstår hur den elektriskt styrs ! Micke
M Micke styr skrev:
Hej igen ! Jag tror att den första frågan är matning till sk ferkvenaomf men jag är så dålig på engelska ! Men då kvarstår hur den elektriskt styrs ! Micke
 
A
Inverterstyrning med IGBTer
5 sensorer för att övervaka temperaturer
 
Ok hur kopplar jag förbi dessa för att veta om det är kompressorn el styrkortet på ett enkelt sätt ! Tack för svaret men vägrar att ge upp tills jag vet felet ! Micke
 
M Micke styr skrev:
Ok hur kopplar jag förbi dessa för att veta om det är kompressorn el styrkortet på ett enkelt sätt ! Tack för svaret men vägrar att ge upp tills jag vet felet ! Micke
Finns det något schema över själva iverten vore jag tacksam
 
A
M Micke styr skrev:
Ok hur kopplar jag förbi dessa för att veta om det är kompressorn el styrkortet på ett enkelt sätt ! Tack för svaret men vägrar att ge upp tills jag vet felet ! Micke
Kompressorn går att köra med en inverter separat
Scheman är tillverkaren väldigt återhållsam med
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.