Hej!
Är det nån som kan med värmepump Anslut från Jula.
Hur ska koppla blandningsventilen ?
Behöver 3 väg eller 4 ?
Och var ska koppla givaren T2 och T3?
 
M Mamoun skrev:
Hej!
Är det nån som kan med värmepump Anslut från Jula.
Hur ska koppla blandningsventilen ?
Behöver 3 väg eller 4 ?
Och var ska koppla givaren T2 och T3?
Vad har du för acktank/bufferttank?
Var givarna ska sitta står ju i bruksanvisningen, fick du inte med en sådan?

1. Placera givaren T2 (uppvärmning) i givarhållaren i övre delen av bufferttanken för uppvärmning. 2. Placera givaren T3 (kylning) i givarhållaren i övre delen av bufferttanken för kylning. – Om systemet saknar bufferttankar ska givarna T2 och T3 placeras direkt på vattenledningarna.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Vad har du för acktank/bufferttank?
Var givarna ska sitta står ju i bruksanvisningen, fick du inte med en sådan?

1. Placera givaren T2 (uppvärmning) i givarhållaren i övre delen av bufferttanken för uppvärmning. 2. Placera givaren T3 (kylning) i givarhållaren i övre delen av bufferttanken för kylning. – Om systemet saknar bufferttankar ska givarna T2 och T3 placeras direkt på vattenledningarna.
Peter2400 Peter2400 skrev:
Vad har du för acktank/bufferttank?
Var givarna ska sitta står ju i bruksanvisningen, fick du inte med en sådan?

1. Placera givaren T2 (uppvärmning) i givarhållaren i övre delen av bufferttanken för uppvärmning. 2. Placera givaren T3 (kylning) i givarhållaren i övre delen av bufferttanken för kylning. – Om systemet saknar bufferttankar ska givarna T2 och T3 placeras direkt på vattenledningarna.
Jag fick inte med.
Det är inget bufferttank.
På vilken ledningar ska placera dem?
Hur är det för blandningsventil?
 
Blandningventil ska kopplas mellan high temperature hot water outlet och middel temperature hot water outlet och sedan till varm vatten ledning?
Eller måste koppla också till kal vatten?
Men i vanliga fall vi kopplas blandningventil från tank till varm vatten ledning och kal vatten dem är tre anslutningar.
 
  • Värmesystem med etiketterade rör för hög och mellan temperatur samt anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
alm82 Andreas La Motte skrev:
[länk]

Bild 21 visar blandningsventilen
Ja. Jag har sätt den bild men jag undrar om den ska kopplas med kal vatten eller inte?
 
Är det blandningsventil för tappvattnet?
 
useless useless skrev:
Är det blandningsventil för tappvattnet?
Ja
 
M Mamoun skrev:
Ja
Jag tror att den anslutning som heter (middle temperature hat water outlet) istället kal vatten? På blandningsventil !!!!
 
Det är lite oklart vilka anslutningar som är för tappvattnet och vilka som är för värmesystemet. Vad är det för tank?
 
Det är ingen tank i mellan. Det finns tank 250 l i själva inne delen.
I vanliga fall vi kopplar blandningventil som jag visar på ritningen men på den fallet dem vill att vi koppla ( middle temperature hot water outlet med high temperature hot water outlet)!!
 
  • Handritad skiss av en varmvattenberedare ansluten till blandningsventil och rörledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.