Halloj,

Någon kunnig som har någon aning vad som kan vara fel, tänka fylla på med vatten i systemet då barometern visar för låg värde men när jag vrider på ballofixkranen så händer ingenting. Vad kan det vara för fel, normalt sett ska väl vatten pumpas ut och värdet på barometern stiga men här händer inget och det låter inte heller som att det kommer något vatten.

Kan nämna att när jag försökte vrida på kranen idag så satt den som sten, sprayade lite 5-56 och till slut gav den sig men det lät som lite plast knäcktes och ifall kranen nu inte fungerar som den ska, går det att byta ut själva kranen eller måste hela kopplingen bytas ut som syns på bilden? hmm...

En ballofixkran ovanför en barometer med lågt tryckvärde inom en VVS-installation, ser ut att vara fastrostad eller skadad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
På en ballofix (ser ut som det sitter en till höger i bild) sitter det en skruv som håller plast''vredet'' , ta bort och vrid med en nyckel/tång.

De brukar dock sällan kärva, så jag tror du menar ventilen i mitten, detta är inte en ballofix. Lirka av plastvredet rakt utåt, bör vara en räfflad kon under.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.