Det är ju termostat eller självreglering på alla färdiga kablar, behöver 2 st 4 meters

Skulle vilja ha den på alltid, (när sladden är istoppad vill säga), i ett räcke på en ramp, mot kyla o väta också
 
Gör det något att dom är självreglerande då? Dom är ju bara till för att skydda mot frysning.
 
G GVR4 skrev:
Gör det något att dom är självreglerande då? Dom är ju bara till för att skydda mot frysning.
Uttryckte mig kanske otydligt. Min man som är amputerad sitter mest i rullstol, men över rampen går han med hjälp av räckena (aluminiumrör) med handskar som blir blöta efter regn. Så om man kunde ha kabeln på hela tiden skulle dom väl förhoppningsvis vara torra också. Dom slår ju av helt vid +3
 
U umlenne skrev:
Uttryckte mig kanske otydligt. Min man som är amputerad sitter mest i rullstol, men över rampen går han med hjälp av räckena (aluminiumrör) med handskar som blir blöta efter regn. Så om man kunde ha kabeln på hela tiden skulle dom väl förhoppningsvis vara torra också. Dom slår ju av helt vid +3
Har du kollat ebecos kabel, den är visserligen självreglerande samtidigt står det att den alltid är på och termostat rekommenderas om man vill att den ska stängas av helt.
https://www.ebeco.se/frostskydd/frostvakt-10
 
D Dublin skrev:
Har du kollat ebecos kabel, den är visserligen självreglerande samtidigt står det att den alltid är på och termostat rekommenderas om man vill att den ska stängas av helt.
[länk]
Tack för det tipset! Det blir nog så nära jag kommer

"Även om det är plusgrader ute och frostskyddseffekten inte behövs, kommer värmekabeln ändå att vara tillslagen.

Viktigt! En viss effekt avges alltid medan frostvakten är inkopplad, och detta ger alltid en förhöjd vattentemperatur. Vid invändig förläggning blir effekten avsevärt högre än vid utvändig förläggning."
 
Dom självreglerande värmekablarna minskar successivt sin effekt för att vid ca +10 vara i princip "avslagna". Det finns färdigmonterade med stickpropp i olika längder. Det här är en utmärkt produkt som finns i många olika längder. Skulle längden inte passa så kan man (elektriker) enkelt anpassa den till önskad längd. https://www.k-rauta.se/produkt/varm...xNlG9p1BNTqtbmmyCmVdGug_H4_q9kBxoCJCAQAvD_BwE
 
  • Gilla
umlenne
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.