Håller på att försöka få någon typ av ordning i garaget som inte används för bil men dock 2 hjulingar och verktyg. Det har hela tiden suttit en 70 tals elradiator med bimetall termostat och eldat på sporadiskt men den är numera bortkopplad. Garaget ligger på källarplan som är vanligt på 50 tals hus så varmt rum ovanför.
Nu villl jag sätta dit något annat och det räcker att det ska kunna hålla ca 10 grader när det är som kallast och undrar om en värmefläkt eller liknande i takvinkeln skulle kunna vara något istället för att låsa upp en stor del av väggen med en radiator igen.
Förslag på bra värmefläktar som skulle passa eller anledningar till att köra en ny radiator uppskattas.
 
Vad är det för värmesystem i resten av huset?

Vill du kunna höja temperaturen relativt snabbt när du tänker jobba där?
 
Elvärme med stöd av en LLVP på över våningen. Vill bara hålla jämn värme inga krav på att öka värmen fort. Det jag plockade bort va nog på typ 1500W kan jag gissa.
 
Jag kan rekommendera en luft/luft värmepump.
Både jag och brorsan har bytt från direktverkande el (Han 5 Kw ElBjörn) och vi har båda fått sänkt elräkning, ganska markant faktiskt. Tror den är intjänad på 8 år typ (Fastpris på elen ca 40 öre + moms)
Jag hade 2 st 1000 W och numera en "bissibissi" som går på 16 grader.
Nu fryser inte färg och bilvårdsprodukter längre.
 
En pump blir extra dyrt då det inte finns möjlighet att sätta utedelen i närheten så det skulle bli långa slangar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.