Hej undrar om det finns någon som har någon erfarenhet av denna tappvarmvattenautomat?
Tänker mest på om den funkar lika bra som Baxis TVA gör.
Värmebaronens kostar ju "bara" 6370kr hos vvs-boden.se Baxi tror jag vill ha över 9000 för sin.
 
Nackdelen med VB:n är att den inte har någon termisk reglerventil för primärflödet. Den har bara en brytare för start av pumpen och sen fullt pådrag så länge man tappar VV. Vid olika uttag dvs långa tappningar med lågflöde får man ju då onödigt hög retur från VVX och det är inte önskvärt. Jag skulle tro att VVX är ganska klent dimensionerad också om man ser till måtten på den.

Ett annat prisvärt alternativ till de du nämner kan vara den "byggsats" som SfinxSolar säljer. Där kan du välja delar själv och dessutom är VVX mycket rikligt dimensionerad.
 
Ok kanske får bli SfinxSolars då eller Baxis som jag hört skall vara riktigt bra.
 
Väcker upp denna tråd igen.

Är Värmebaronens Ack Va Varm samma produkt som 2010 eller har den utvecklats? Saknar den fortfarande termisk reglerventil? Funderar på att hoppa över slingor i min ackumulatortank och köra på en TVA istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.