Hej! Jag har nyligen installerat UTK2000 till en av mina MP4’or (bostad 60m2) betongplatta med golvvärme och trägolv
Får det inte riktigt att lira, tycker inte den kompenserar för utomhustemperaturen som jag förväntat mig
Tips på följande:
Värmekurva (Stockholms skärgård) O,5 enligt tillverkaren med betongbjälklag
Inställningar cirkulationspump? (Tre slingor, tror jag) iaf tre rumsgivare,,!
Inställningar termostat på pannan (maxbegränsning?)
Tycker mig få samma temp på tillopp och retur (anliggningstermometrar) på T-R precis under pannan
Har en MP4 i garaget UTAN UTK2000, där håller jag 10 grader ganska exakt hela tiden (på vintern)
Tacksam för tips
 
P Pirren72 skrev:
Hej! Jag har nyligen installerat UTK2000 till en av mina MP4’or (bostad 60m2) betongplatta med golvvärme och trägolv
Får det inte riktigt att lira, tycker inte den kompenserar för utomhustemperaturen som jag förväntat mig
Tips på följande:
Värmekurva (Stockholms skärgård) O,5 enligt tillverkaren med betongbjälklag
Inställningar cirkulationspump? (Tre slingor, tror jag) iaf tre rumsgivare,,!
Inställningar termostat på pannan (maxbegränsning?)
Tycker mig få samma temp på tillopp och retur (anliggningstermometrar) på T-R precis under pannan
Har en MP4 i garaget UTAN UTK2000, där håller jag 10 grader ganska exakt hela tiden (på vintern)
Tacksam för tips
Hej! Tyvärr har jag inget svar att komma med, jag är däremot nyfiken på din värmelösning? jag håller på att bygga ett fritidshus med platta och golvvärme. Min KA tipsade om att kika på lösningen ett bättre FTX (Temovex), Värmebaron till golvvärme och VVB till förbrukning.

Vore intressant att höra hur du har resonerat.
 
O oswim skrev:
Hej! Tyvärr har jag inget svar att komma med, jag är däremot nyfiken på din värmelösning? jag håller på att bygga ett fritidshus med platta och golvvärme. Min KA tipsade om att kika på lösningen ett bättre FTX (Temovex), Värmebaron till golvvärme och VVB till förbrukning.

Vore intressant att höra hur du har resonerat.
Hej! Jag har fått det att lira nu efter lite klurande. Väldigt nöjd med MP4 (har som sagt två) Skulle kört en värmepump om det då fanns en med lågt byggmått vilket jag inte kunde hitta. Man får mycket el för mellanskillnaden mellan en VP och en Värmebaron,,,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.