Hej.
Har ett tvåplans hus, sitter en lvp mitt i trappan, problemet är att vi inte får ner värmen?
Provat med tropikfläkt i alla rum, öppnat upp köksfläkten för att få undertryck, värmeförflyttare mellan rum nere som är körd åt båda hållen. Öppnat alla ventiler uppe. Provat o hängt upp wc papper för att kunna se luftflöde, absolut ingen skillnad vad man än gör? Lvf är 1 år gammal 3 glas överallt osv.
Hoppas det är någon som kan ge nåt råd??
Mvh
 
Hej!
Det var ju en lite ovanlig fråga, så här i kyliga februari, när många snarare har problem med att de inte får upp värmen...

Värmen vill ju naturligtvis i grunden uppåt.
Kanske var inte placeringen av LLVP helt optimal i ert hus, men svår att ändra nu..
Svårt att ge råd utan att veta alla förutsättningar som planlösning etc.
Vad har ni för ventilation?
 
C Contura856 skrev:
Hej.
Har ett tvåplans hus, sitter en lvp mitt i trappan, problemet är att vi inte får ner värmen?
Provat med tropikfläkt i alla rum, öppnat upp köksfläkten för att få undertryck, värmeförflyttare mellan rum nere som är körd åt båda hållen. Öppnat alla ventiler uppe. Provat o hängt upp wc papper för att kunna se luftflöde, absolut ingen skillnad vad man än gör? Lvf är 1 år gammal 3 glas överallt osv.
Hoppas det är någon som kan ge nåt råd??
Mvh
Placeringen av inomhusenheten är i ert fall uppenbarligen fel.

Svårt och dyrt att ändra placeringen i efterhand men det går ju. Om den inte stör i övrigt är det enklast att installera en pump till på optimal plats för undervåning. Kostar 20k men värme och trivsel är viktigt om man bor i hus.
 
Ja det känns så, men nu har jag monterat en värmeflyttare genom golv så får ja se vad som händer känns som det är mer undertryck på övervåningen av någon anledning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.