Jag vill ha lite värme i mitt kallgarage!

Garaget är 30 Kvm 8x4 meter består av betongplatta, blå lecablock som väggar( vet inte vad det kallas) och sen typ betongfundament som tak och ovan på det papptak.
Vid garagedörren är det 2 ventiler samt en ventil i andra ändan av garaget

Nu vill jag ha Minst 5 grader som värme, just att färg/maskiner inte frysersönder.
Under tiden jag är där inne vill jag självklart snabbt höja värmen så det går att jobba där inne (13-18 grader är bra)

Förra vintern hade jag en lite byggfläkt som höll ca 5 grader kostade totalt 500kr för hela vintern,

Då det även är ganska fuktigt i garaget vår/sommar/höst runt 60-78 % så skulle jag vilja få ner det med. (har idag torrbollen i garaget men hjälper inte så mycket)

Jag tänkte om en luftvärmepump är ett bra alternativ?
http://www.jula.se/luftvarmepump-3810-w-138567
Den här kan hålla +8 grader och har luftavfuktare, låter väll bra d^_^b

Kom gärna med andra alternativ om vad jag borde göra.

(under vinter för att spara värmen kan jag stänga luftventilerna?)
 
LLVP är bra för att värma dåligt isolerade garage utan att elräkningen skjuter i höjden. Går att räkna på www.energiberäkning.se Tror inte på: "Förra vintern hade jag en lite byggfläkt som höll ca 5 grader kostade totalt 500kr för hela vintern". 35 kvm traditionellt garage i Sthlm beräknas till knappt 4000 kWh vid +8C där inne.

Avfuktar gör en LLVP när den går på A/C-kyla. Är osäkert om det kommer att fungera alls i garage vid låg temp. Bättre med en separat avfuktare av robust modell.

Lite ventilation behövs även på vintern - stäng inte helt. Beror på hur många/stora övriga öppningar och springor det finns i garaget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.