Vi funderar på hur vi ska värma upp vår inglasade altan ( inte uteRUM). Jag har hört att sån där infravärmeelement som man sätter upp i taket värmer dåligt. Beror det på effekten? Kan man värma upp 18 kvm med sådana? Hur många watt behöver man då? Någon som vet? Vad kan man annars ha? Vill helst inte ha nån stor gasolvärmare - det ska inte ta en massa plats.:confused:
 
nackdelen med infravärme är att det blir bra varmt på huvudet, gasolvärmare tycker jag är bättre ändå
 
A
Det finns gasolkaminer som är mindre än de där gasolsvamparna. Sen kan man ju sätta in en elektriskt värmeelement också, el är nog billigare än gasol per kWh.
 
Jag tror att det lutar mot el i allafall. Har sett en terassvärmare på stativ med tre effektlägen, 499 kr på Jula. Någon som prövat den eller ngt liknande?
 
Jag kan varmt rekommendera dessa terassvärmare som drivs av gasol! har en liten för 399;- på elgiganten som fungerar UTMÄRKT! använder den som uppvärmning av förtältet till husvagnen, kör den på lägsta läget, och det blir jättevarmt och skönt! använder en gasoltub per sommar, och det anser jag vara helt okej! :)
 
Miia skrev:
Jag tror att det lutar mot el i allafall. Har sett en terassvärmare på stativ med tre effektlägen, 499 kr på Jula. Någon som prövat den eller ngt liknande?
Har köpt den mindre varianten (typ 60-70 cm hög) och är skitnöjd. Anledningen till att golvvarianterna ska vara bättre än de väggmonterade är att de flesta väggmodeller är gjorda i stål, medan terassvärmarna har keramiska element. Energisnålare och bättre effekt.
 
Det slutade med sån där vanlig infravärme i taket då vi inte ville ha något stående på golvet. Det blev jättebra. Satt ute igår kväll till kl 24 när det var runt 11 grader ute och hade 22 grader i uterummet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.