Så..jag har varit borta ett tag härifrån av div orsaker men är åter här med frågor..så var snälla ;-)

Situationen är som följer:
Jag hyr idag ett mindre litet hus med stoooooooor tomt. Enskilt läge med mera och det är inte ofta man får en chans att köpa ett sådant men chansen har ev dykt upp. Så nu står jag i läget att ev köpa lös hus/tomt. Enda kruxet är att huset är lite litet( 2vån med boyta på ca 95kvm) och rätt gammalt.Det är inget fel på huset....men jag har ev tänkt bygga nytt/ut.Allt är kollat med bygglov o så så det e klart.
Nu skall jag ner o prata med banken för jag har fått pris från ägaren till tomten. Jag skall dock först ta dit en värderare för att "officiellt" värdera allt och har då fått kontakt med en firma som heter Eminenta.

Är det någon som vet något om dem och om det är en bra firma att anlita för en marknadsvärdering?
Har jag en färsk värdering så underlättar ju det både förhandling med ägaren samt med ansökan om lån hos banken. Om jag får en bra värdering så ökar ju chansen att kunna bygga nytt hus eller bygga ut det nuvarande så jag vill ha en bra början :)
 
Jag har anlitat eminenta för en besiktning och den besiktningsmannen gjorde ett bra och seriöst intryck. Jag har dock ingen erfarenhet från en värdering gjord av någon från eminenta.
 
Taget.

Jag fick dock svar på mitt mail inom en timme efter att jag mailat och det var ändå på kvällen så det började bra. Priset var rätt också , så det blir en värdering inom kort och sedan samtal med bankerna för att se om jag kan köpa lös kåken snart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.