Finns det någon lista man kan kolla på för att se hur mycket bilen man har är värd.. tex för inbyte mot köp av annan bil? Att se vad värdet ligger allmänt är ju lätt (bara att kolla annonserna och dra något medelvärde).. men just när det kommer till bilhandlare är det ju lurigare ..

Det är en Audi a6 01:a som gått ca 13000 (nyservad med kamremsbyte, vattenpump och hela balunset)..bra skick invändigt och utvändigt.. besiktad o allt sådant :)

Någon som vet?

MVH Sandra
 
denna sida kan du värdera din bil.
Kostnadsfritt finns bara en enklare version som ger ett utfall på vad de anser din bil vara värd i försäljningspris hos bilhandlare resp. privat. Den ger alltså inget inbytesvärde, men räkna med att en handlare ligger minst 15% under de priser du får fram. Och då skall bilen vara i extremt bra skick.
 
Åhå, perfekt!
Tack så mycket.. skrev precis ut "svaret" jag fick från sidan.. :) ska notera det där med 15% också... så jag inte glömmer det :)

Ha en trevlig dag,
MVH Sandra
 
kolla motsvarande på blocket ger nog en fingervisning också
 
det finns idag en uppsjö med begagnade bilar så inbytespriserna är låga idag. Likväl som försäljningspriserna

Jag ska idag hämta min "nya" bil!!!

En riktigt superfin bil precis likadan som denna men en 05:a http://www.blocket.se/vi/14039777.htm?ca=6_s

Med betydligt mindre mil på mätaren och mer utrustad för ganska precis 100k.
Egentligen helt sjukt billigt med tanke på att bilen ny kostade 330 k med den extrautrustningen den har. Tur inte jag tagit den smällen.

En ovanlig bil, roligare än Volvo o Saab som jag tänkt och vilket skönt namn...bara namnet och det fina märket i ratten gör ju det värt att handla...

MG Z-TT sug på det namnet...helt underbart.

Att det sen är 6 cyl, 190 hk..sportstolar..vita mätartavlor, gott motormuller, 18 tums alufälg på sommardäcken och 17 tum på vinterhjulen gör det ju inte sämre...under 8 sek till hundra och 220 i topp......Väldigt nödvändigt?

Synd att jag inte är 18 år längre, kanske en 38-årskris efter 5 år i gubbilen nr 1, Volvo S80.

Varför är det inte kväll så jag kan hämta bilen NU! Går nog två tankar bensin i helgen...:)
 
Nu hamnar vi extremt Off-Topic, men var det inte MG som inte längre hade någon svensk generalagent och garantitjafs?

Gjorde en sökning R och det verkade inte finnas nyare än årsmodell -05..
 
Stämmer nog ganska bra , har för mig att generalagenten eller nå´t gick i konken.
men....Den är kul att köra och reservdelar finns att få tag på.

Bara det snygga MG-märket i ratten gör det värt "risken".
 
GoForIt skrev:
På denna sida kan du värdera din bil.
Kostnadsfritt finns bara en enklare version som ger ett utfall på vad de anser din bil vara värd i försäljningspris hos bilhandlare resp. privat. Den ger alltså inget inbytesvärde, men räkna med att en handlare ligger minst 15% under de priser du får fram. Och då skall bilen vara i extremt bra skick.
Ok, du menar minst 15% under privatpris? Jag är i samma sits och ska byta in min sötnos; köppris enligt bilpriser.se är 37800 hos handlare, 26000-32000 privatperson. Dvs. 22000 eller så som inbytespris?
 
MrBulldogg skrev:
Ok, du menar minst 15% under privatpris? Jag är i samma sits och ska byta in min sötnos; köppris enligt bilpriser.se är 37800 hos handlare, 26000-32000 privatperson. Dvs. 22000 eller så som inbytespris?
På bilar i denna prisnivå så är min erfarenhet att skicket är extremt avgörande. I de allra flesta fall är det också mest lönsamt att försöka sälja gamla bilen privat, och pressa bilhandlaren på ett bättre renköpspris.
 
Ok, bra att veta. Var hos en handlare igår som erbjöd 20 800, vilket går i linje med vad som framkommit här. Hur går det till när det är dags för affär? Håller de sig i regel till utlovat pris, eller ber de en mekaniker Hitta 10 Fel medan man skriver papper på den nya bilen och sen försöker kapa ett par tusenlappar till på inbytet i sista sekunden?
 
MrBulldogg skrev:
Ok, bra att veta. Var hos en handlare igår som erbjöd 20 800, vilket går i linje med vad som framkommit här. Hur går det till när det är dags för affär? Håller de sig i regel till utlovat pris, eller ber de en mekaniker Hitta 10 Fel medan man skriver papper på den nya bilen och sen försöker kapa ett par tusenlappar till på inbytet i sista sekunden?
Nej, fullt så oseriöst brukar det väl inte vara. Har de sagt ett pris, så brukar det väl gälla såvida inte något uppenbart uppkommit under tiden.

Det intressanta är ju alltid slutpriset. Ibland förekommer det ju uppblåsta inbytespriser (som ex. här för någon vecka sedan då de erbjöd 15 000 kr bara bilen var besiktigad). Med bilar gäller det ju att pruta, pruta igen och ha is i magen.
 
galento
Cheesus skrev:
Synd att jag inte är 18 år längre, kanske en 38-årskris efter 5 år i gubbilen nr 1, Volvo S80.

Varför är det inte kväll så jag kan hämta bilen NU! Går nog två tankar bensin i helgen...:)

Detta är väl snarare ett friskhetstecken Cheesus ;) livet är kort så det gäller att försöka förverkliga sina drömmar.
 
GoForIt skrev:
Nu hamnar vi extremt Off-Topic, men var det inte MG som inte längre hade någon svensk generalagent och garantitjafs?

Gjorde en sökning HÄR och det verkade inte finnas nyare än årsmodell -05..

MG har väl konkat hela allt! Gick ner samtidigt som Rover. MG modellerna var ju Roverbilar fast lite sportigare.

Tror bara att nåt engelskt företag skulle fortsätta bygga nån sportmodell.
Vet inte hur det var med reservdelar men jag tror att nån köpte delar/rätten till att sälja delar.

// Magnus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.